Wat is dit voor een vis?


Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Berichten
1,276
Leeftijd
46
1000012205.png

Weet iemand hoe deze heten? Qua bouw en de grote stop like ze op de rode minor. Maar dan zonder het rood erin.
 
Kun je deze samen houden met Azië vissen zoals cherry barbelen, of geeft dat teveel temperatuur verschil? En zijn er evt. Nog vissen uit koudere gebieden die hierop lijken?
 
Kun je deze samen houden met Azië vissen zoals cherry barbelen, of geeft dat teveel temperatuur verschil? En zijn er evt. Nog vissen uit koudere gebieden die hierop lijken?

Deze zwarte fantoomzalmen komen tot in Paraguay voor, kunnen dus prima rond de 20 graden gehouden worden. Je noemde zelf het rode broertje H. eques al, die komen ook zuidelijk in Zuid Amerika voor, die heb ik hier in een onverwarmde bak.
Cherrybarbelen kunnen ook prima onverwarmd, zwemmen wat lager in de bak dan de zwarte fantomen, dus een mooie combinatie. De zwarte fantoom is geen vinnenbijter zoals zijn rode broertje. Het is daarom ook goed mogelijk ze te combineren met subtropische goeramies.
 
Dat is interessant om te weten. We hebben namelijk een Trichogaster trichopterus gold.
Tot nog toe hebben we niet veel geluk gehad met goeramis. Eerst hadden we een paar keer dwerggoeramis, maar die maakten het nooit lang. Omdat ze nogal de reputatie hebben zwak te zijn hebben we een koppel trichopterus gekocht. Het vrouwtje heeft het nog geen twee maanden gered. Ik heb het mannetje nogal eens achter haar aan zien jagen, dus ik dacht dat hij het te bont maakte, maar nu zie ik dat het mannetje ook steeds een rafelige staart heeft.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ons laatste gardneri vrouwtje dit doet. ik zie dit nooit gebeuren, maar misschien dat het in de nacht gebeurt. Ze kan in elk geval nogal happerig zijn. als ik in de bak aan het werk ben komt ze ook in mijn vingers bijten. Misschien dat ik voor haar een ander huisje moet gaan zoeken.
 

Terug
Bovenaan