Visje ziek!


maris

Member
Lid geworden
21 september 2023
Berichten
6
Leeftijd
32
Hallo, weten jullie wat ons visje heeft?
De andere vissen hebben dit niet!
Help!
20230921_184303.jpg
20230921_184211.jpg
20230921_184223.jpg
 

Bijlagen

  • 20230921_184303.jpg
    20230921_184303.jpg
    76.8 KB · Weergaven: 30
Hoe lang draait het aqarium en is het in gedraait voor de vissen er in kwamen en wat zijn de water waardes het liefste met een druppel test tessten
 
Het aquarium is 6 weken ingedraaid voordat er visjes kwamen. Hij staat nu zo'n 3 maanden in totaal (dus ong 6 weken met visjes)
Ik heb geen druppeltest, alleen zon stripje en deze geeft een goede uitslag. Tot nu toe elke week ongeveer 20% van het water ververst. Vandaag de bak goed 80% ververst omdat het zand/grind erg vies was geworden (stom genoeg toch wat te veel gevoerd, wat er allemaal tussen gekomen was)
 
Het lijkt mij op een schimmel
Maar er zullen zo wel meer mensen komen met antwoord op de foto's ik raar aan om tocht een druppel zet te hallen om dat noukuriger is om te testen
Heel veel sterkte je kan de foto ook in de chat zetten
 
Het lijkt mij op een schimmel
Maar er zullen zo wel meer mensen komen met antwoord op de foto's ik raar aan om tocht een druppel zet te hallen om dat noukuriger is om te testen
Heel veel sterkte je kan de foto ook in de chat zetten
Bedankt voor je reactie!
 
Is een balck moli toch
 
Ja klopt!
Ik weet niet hoe ik een foto in de chat moet zetten :unsure:
 
Hoi @maris - Maris.

Om voor de helpende handen, de meedenkende forumleden het wat gemakkelijker te maken mist er wat achtergrondinfo.

Graag wat informatie over merk, type aquarium. Afmetingen, volume (liters). Gebruik je een binnenfilter of buitenfilter. Heb je de vissen van een LFS (local fish store) of van een hobbykweker?


Alvast wat info om door te lezen.

* Edit*.
Voor de waterwissel. Heb je water afgeheveld?
 
Ik dacht aan (Saprolegnia)
 
Hoi @maris - Maris.

Om voor de helpende handen, de meedenkende forumleden het wat gemakkelijker te maken mist er wat achtergrondinfo.

Graag wat informatie over merk, type aquarium. Afmetingen, volume (liters). Gebruik je een binnenfilter of buitenfilter. Heb je de vissen van een LFS (local fish store) of van een hobbykweker?


Alvast wat info om door te lezen.

* Edit*.
Voor de waterwissel. Heb je water afgeheveld?
Het is een 60 liter bakje. Afmetingen weet ik niet meer precies 60 bij 40 of 50?
Superfish, verwarmt tot 25 graden, op advies van de LFS wat aquariumzout er in. Gehaald bij LFS. Gebruik een binnenfilter, ook van superfish.

Sorry ik weet niet wat je bedoeld met afgeheveld
 
Sorry ik weet niet wat je bedoeld met afgeheveld
Afzuigen van de bodem, water met bijvoorbeeld een slang. Bodemstofzuiger.

De spons van het binnenfilter alleen lichtjes spoelen bij minder doorstroming.

Filmpje met Nickey geeft een mooi beeld van afhevelen. Nickey heeft verschillende filmpjes.

 
Afzuigen van de bodem, water met bijvoorbeeld een slang. Bodemstofzuiger.

De spons van het binnenfilter alleen lichtjes spoelen bij minder doorstroming.

Filmpje met Nickey geeft een mooi beeld van afhevelen. Nickey heeft verschillende filmpjes.


Bedankt! Nee dar hebben we niet gedaan. Heb wel me handen door het grind heengehaald zodat het meeste omhoog kwam drijven en dat met de slang proberen op te zuigen.
Het stripje geeft nu goed waardes maar heb begrepen dat nh3/4 ook belangrijk is en dat het stripje deze niet meet. Dus die heb ik nu besteld.
 
Het beste @maris is om de bodem zoveel mogelijk met rust te laten. Heb je fijn grind komt het vuil op de bodem te liggen. In de bodem en het filter heeft zich een bacteriecultuur ontwikkeld, daarom is het bij de bodem belangrijk die niet te verstoren.

Normaal gesproken heb je na het opstarten van een aquarium in de eerste weken een nitriet-- en ammoniakpiek inderdaad.

Ik vermoed bij dat visje ook een schimmelinfectie maar mensen met wat meer ervaring zullen je verder helpen.
Zeezout is er goed voor. Dus het is het beste als het niet jodiumhoudend is.

Succes.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan