Verlichting Marina aquarium


P

PP

Guest
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een uitdaging waar ik jullie hulp/advies bij kan gebruiken.

Sinds 2 maanden hebben wij een Marina aquarium(pje) staan en dat gaat de goede kant op.

Momenteel zitten er vuurgarnaaltjes in en die zien er gezond en vrolijk uit.
MAAR.... vanaf het begin is er een voor mij onverklaarbaar probleem, namelijk als ik de schakelaar van de verlichting om zet gebeurd en niets... (er zit wel een lamp in )
Dat is een "power-glo" t8, 15watt.
Ik heb de lamp al eens vervangen, ik heb het schakelaartje ertussenuit gehaald, maar niks helpt.

Als ik de lamp in het armatuur stop en eraan draai wil het wel eens gebeuren dat hij aan gaat, je zou denken dat de lamp dan pas goed contact maakt maar dat is niet zo. Ik kan de lamp 360 graden draaien zonder dat deze aan gaat.
Momenteel is de enige "oplossing" het de schakelaar om de paar minuten aanzetten en hopen dat de lamp aangaat.

Er komt geen vocht in de behuizing van de lichtkap, deze heb ik al eens er af gehaald om te kijken of er een draadje los zat o.i.d.

Het aquarium is lang geleden aangekocht dus met een bon terug naar de winkel zit er ook niet meer in.

Nou, heel verhaal maar hopelijk weet iemand wat de oorzaak kan zijn.

Alvast bedankt!
 
weet iemand wat de oorzaak kan zijn.
Het probleem zit dan denk ik in het voorschakelapparaat, (esva) deze is met een beetje kennis te vervangen.
 
Top dankje wel! Ik ga opzoek naar een passende esva.

Ik zal laten weten of dit het probleem verholpen heeft.
 
Heb je een voltmeter toevallig? dan kan je meten of er voldoende spanning op de fittingen staat.
 

Terug
Bovenaan