Tropheus houden op een natuurlijke wijze?


Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Berichten
305
Het valt mij op dat Tropheus vele mensen over de wereld fascineren.
- Enerzijds zie ik op social media dat deze dieren meestal in vrijwel lege aquaria worden gehouden in grote groepen.
- Anderzijds zie ik soms ook meer natuurlijk ingerichte aquaria voorbij komen met veel stenen, licht en stroming waarin Tropheus ook meer natuurlijk gedrag vertonen.

Ik ben niet uit op een discussie over hoe je Tropheus moet houden. Wel zou ik de wereld wat meer willen inspireren dat het ook kan op een andere manier dan in een open bak met grote groepen. Beelden zeggen immers zoveel meer dan woorden. Ik ben daarom een facebook groep gestart onder de noemer, “Keeping Tropheus in a more natural way”.

Om mensen hier te kunnen inspireren ben ik op zoek naar foto’s en filmpjes waarop aquaria te zien zijn die een alternatief laten zien op het houden van Tropheus in lege aquaria met grote groepen. Wie wil er meedenken en kent voorbeelden die ik kan gebruiken? Ik hoor graag.
 
niet een bak maar wild gedrag is misschien het beste voorbeeld?

je had een bak op youtube staan met ook een golfmaker erin. Super gave biotoop bak maar kan hem even niet meer vinden.
 

Terug
Bovenaan