Superfish verlichting en gele mosselplantjes


Roomsnoes_06

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2022
Berichten
103
Leeftijd
22
Heyy,
Ons open nano aquariumpje van 25L staat bij mij op mijn zolder kamer. Hij staat tegenover een dakraam waar wel daglicht doorheen komt maar de directe zon net niet op het aquarium schijnt.
We gaan morgen naar de winkel om een lampje te halen.

We zagen de superfish verlichting. Deze kun je vastzetten tegen het glas waardoor het boven het aquarium hangt.
Nu snap ik even niet of het zonlicht invloed heeft op de verlichting en hoelang zouden wij de verlichting aan moeten zetten?
Superfish heeft volgens mij maar 1 lichtstad maar we kunnen het wel aansluiten op een timer.

Vreemd genoeg hebben wij altijd mosselplantjes gehad, we hebben nu voor het eerst uitlopers, terwijl er niet eens een lamp boven hangt.
In de tijd dat er wel een lamp boven hing, werd het heel snel geel en verpieterde het.

Heeft iemand een idee met het licht waardoor de mosselplantjes kunnen blijven groeien?
 
Mosselplantjes zijn niet zo moeilijk maar soms hoor je van drijvers wel vaker dat ze opeens verpieteren of niet willen. Ik denk dat 8-10 uur licht genoeg is en ik zou direct zonlicht zoveel mogelijk vermijden.
 

Terug
Bovenaan