Superfish Quadro 70 pomp erg luid zodra in filter geplaatst, help?


St3fanNL

Member
Lid geworden
6 april 2024
Berichten
13
Leeftijd
26
Hoi hoi,

Vrijdag de Superfish Quadro 70 aangeschaft, in de hoek zit een hoekfilter waaronder de pomp zit. Ik irriteer me alleen enorm aan het 'gebrom' van de pomp. Vandaag heb ik de pomp uit de filter behuizing gehaald om te kijken of er iets niet klopte.
Als ik alleen de pomp onder water aanzet hoor je nagenoeg niks. Zodra ik de pomp weer in de filter behuizing duw dan hoor je het gebrom weer. Dus het lijkt mij de trilling van de pomp tegen de behuizing te zijn.
Is hier iets aan te doen? Vriendin zegt dat het uiteindelijk wel went maar ik stoor me er nu enorm aan.


Knipsel.PNG
Knipsel2.PNG



Ik hoor jullie advies graag :)
 
Ik kan ook totaal niet tegen dat geluid daar zal ik wel superdoof voor moeten worden het went me hele leven niet.
17124411790202038632417.jpg verplaats het liefst los in je bak dan heb je stroming zonder hinderlijke resonantie.
 
Ik kan ook totaal niet tegen dat geluid daar zal ik wel superdoof voor moeten worden het went me hele leven niet.
Bekijk bijlage 374267 verplaats het liefst los in je bak dan heb je stroming zonder hinderlijke resonantie.
Heb de gehele filter al een keer los van de wand gehouden in het water maar maakt geen verschil, het is echt de resonantie tussen pomp en filterbehuizing..
 
Het moet niks aanraken bedoel ik
Daarom laat ik ze los, een filterkast resoneerd de herrie maar die krijg je er standaard bij
 
Het moet niks aanraken bedoel ik
Daarom laat ik ze los, een filterkast resoneerd de herrie maar die krijg je er standaard bij
Ah zo, ja dan zou ik een andere filter + pomp moeten aanschaffen? Ik had ergens iets gelezen dat je ook watten tussen filter en de pomp kan doen om de trillingen te dempen?
 
Dat moet je proberen dan
 
Ik ken hem niet maar kun je er niet iets van filterspons ofzo tussen duwen om dat resoneren tegen te gaan?
 
Ah zo, ja dan zou ik een andere filter + pomp moeten aanschaffen? Ik had ergens iets gelezen dat je ook watten tussen filter en de pomp kan doen om de trillingen te dempen?
Je moet niks maar je mag. ;)

Mocht je een ander filter willen zou ik je aanraden om naar een buitenfilter te kijken. Meer opties qua vulling en filtervolume en neemt geen plaats in in de bak.

Als voorbeeld.
 

Terug
Bovenaan