Sluierstaarten van Broodjekaas


B

Broodjekaas

Guest
Hallo mensen, nadat ik veel dingen heb geleerd van de geweldige mensen van dit forum, wordt het tijd dat ik een beetje zal moeten bijdragen aan de community. Om te beginnen met een leuk foto-album, zodat eventuele ge�nteresseerden net zo van mijn aquarium kunnen genieten als ik dat zelf doe, hahaha.

Om maar chronologisch te beginnen:
6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

Dit was 'Visje' toen hij nog maar een paar weken in mijn bezit was. Mijn broertje had hem als house-warming cadeau gegeven om mijn lege kamer een beetje op te fleuren. Hij zat toen nog, jawel, in een vissekom met een paar blauw-witte steentjes op de bodem.

Zo snel mogelijk heb ik voor een paar tientjes een tweedehands aquarium gekocht. 60x30x30 ongeveer 55 Liter. Het decor bestond uit wat mooi zwart grind (Wat achteraf veels te scherp bleek), een mooi plantje (wat al snel werd opgegeten) en de meegeleverde blauw-witte steentjes op de achtergrond (die al snel helemaal verspreid zaten door het aquarium). Hier heeft hij meer dan een jaar in doorgebracht... Ik heb hem niet de zorg en aandacht gegeven die hij verdiende

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

Het werd na een tijdje duidelijk dat deze tank niet groot genoeg was voor de vis, aangezien hij vaak maar op de bodem lag te niksen. Ook is op deze foto te zien dat hij enorm vergroeid is, en veels te mager. Dus het werd opnieuw tijd voor marktplaats, en opnieuw had ik voor een paar tientjes een groter aquarium gekocht. Dit maal een Dubai 80, 125 liter.

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

Er zat geen meubel bij, dus werd het improviseren. Hier stond hij op mijn eettafel. Ja, dat is inderdaad een rijstkoker op de achtergrond :D

Rond deze tijd had ik ook het aquaforum ontdekt, waar ik heel leuk kon lezen dat mijn pas aangeschafte tank alsnog te klein was! :) Daarnaast waren er ook tank-maatjes nodig voor een gezonde vis. Op naar de tweedehands advertenties dus, en zoeken naar een groot, doch betaalbaar aquarium; ik ben immers maar een student. En na wat zoeken kwam ik op een mooie advertentie, een Juwel Rio 240 met maar liefst 3 verschillende krachtige eheim filters, werkend licht en ook nog eens een meubel. Hier kan ik nog een verhaaltje over vertellen, maar dit verhaal is ook terug te vinden in een ander topic.

Jullie willen foto's!
Dus zijn hier de meest recente foto's:

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

De eerste keer dat ik een goudvis in mijn handen heb gehad, ze zijn een stuk slijmeriger dan ik had verwacht! Ook is het niet makkelijk om foto's te maken met je linker hand, dus de vis is een beetje buiten focus. Dit was bij het overplaatsen naar de 240 Liter.


6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg


Dit is hoe Visje er uit ziet onder de TL balken. Maakt toch een gezondere indruk dan op de tweede foto van dit album, of niet? Misschien begint hij wel t� dik te worden :p.


6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

Dit is Scylla, ��n van de twee die Visje nu vergezellen. Hij moest eerst nog even wennen aan het voer dat ik m geef, maar nu is hij volop aan het eten.

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

Dit is Charybdis (drie keer raden wat hij heeft gegeten). Ik ben nog een beetje in dubio of het een sluierstaart is, of een wakin. Maar hij begint hoe dan ook langzaam aan boller te worden sinds hij is begonnen met eten. Als hij inderdaad een wakin blijkt te zijn, zal ik op zoek gaan naar een vijver.

6vYb6BxUMx4tY5On2ZNzzh2tbDQ7WHjs.jpeg

En hier zwemmen ze gezellig bij elkaar. In het begin waren ze bang voor Visje, maar nu komen ze steeds vaker in de buurt zwemmen.
 
Wat is visje mooi aan het worden zeg! En je andere 2 visje zien er nu al dikker uit ;) Goed bezig!
 
Leuke visjes!!!
En fijn dat je een groter aquarium voor hen hebt kunnen kopen!
Heb je geen foto van het aquarium in zijn geheel?
(ja ben heel nieuwsgierig... LOL )
;) ;) ;)
 
Bedankt, mensen!

Vooruit, een totaal plaatje.

lL5CjHuRA2gLLT7JHzuHsk0fyFPsCM-F.jpeg


Ik ben echter nog lang niet tevreden over mijn inrichting.
Het binnenfilter leunt tegen een hoekje bij gebrek aan zuignapjes.
De stukken hout moeten voller groeien, zodat de planten de (3) filters op een of andere manier bedekken. Misschien dat ik nog wat extra potjes javavaren moet kopen.

En ergens wil ik mijn achterwand eruit slopen, om vervolgens de achterkant zwart te verven, of de wand vol te prikken met plantjes als javamos en Microsorium pteropus petit in gaas. Maar dat gaat niet binnenkort gebeuren, vrees ik.



Anyways, ff wat recente foto's van de bewoners:

Hier is Visje weer, het lijkt er op deze foto op dat zijn schubben uit elkaar staan, maar dat lijkt alleen maar zo omdat de groeiende schubben aan de randen niet zo snel kleuren als dat ze groeien... als je kijkt naar de contouren, dan is het gewoon glad. Hoe dan ook vond ik de pose wel leuk; lijkt een beetje op een chinese aquarel met die rondingen.
lL5CjHuRA2gLLT7JHzuHsk0fyFPsCM-F.jpeg


Scylla met z'n nieuwe snor:
lL5CjHuRA2gLLT7JHzuHsk0fyFPsCM-F.jpeg


Charybdis met zijn glimmende schedel:
lL5CjHuRA2gLLT7JHzuHsk0fyFPsCM-F.jpeg


En nog een groepsfotootje:
lL5CjHuRA2gLLT7JHzuHsk0fyFPsCM-F.jpeg
 
Nou ik vind dat je bak er anders superleuk bij staat al :) Mooi helder ook. Gaaf hoor!
Achterwand eruit slopen raad ik je wel aan. Scheelt weer liters he ;)
 
Wat leuk om te lezen!
En wat een prachtige foto's ook :)

Leuk dat zo'n 'gek' cadeautje tot zo'n mooie hobby kan leiden!
 
Het is ondertussen alweer een tijdje terug, maar bedankt voor de complimenten :D

Visje heeft ondertussen een nieuwe naam:

...

GOLDZILLA!!

qtgSDmdgLtnZ28FwvYVV7fFJYBIkwohX.jpeg
 
Broodjekaas zei:
Het is ondertussen alweer een tijdje terug, maar bedankt voor de complimenten :D

Visje heeft ondertussen een nieuwe naam:

...

GOLDZILLA!!

AfncBxx65dZGBgRpwtZ1e0eEvHQ4rp2X.jpeg

Wauw, dit is echt een goddelijk mooie vis! :smitten:
 

Terug
Bovenaan