Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Ik zit ook helemaal niet in de namen maar ik herken dit niet en denk niet dat het deze is Raoul.
 
Ach dat geeft niet Raoul en wellicht dat een kenner de naam nog kan zeggen ;)
 
Goed het is al enige tijd geleden dat ik iets heb gepost hier. Het laatste jaar zat niet alles mee en had last van Dinoflagellaten in de bak. Deze zijn destijds bestreden maar dat had als gevolg dat er heel veel bacterien dood waren waardoor de bak eigenlijk een nieuwe doorstart heeft gemaakt. Gelukkig hebben de vissen en andere bewoners dat overleefd en hebben we er gister een paar koraaltjes bijgehaald. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er zoetwater van te maken maar heb toch doorgezet en het lijkt nu weer goed te zijn. Ik wil ook Lauwrensz bedanken voor zijn hulp en adviezen op afstand:thumbs:.
Goed de bak is nog donker maar in de loop van de dag zal ik een paar foto s posten .
 
Graag gedaan John. Erg leuk om met een mede enthousiasteling de diepte in te gaan, zeker als het gewenste resultaat uiteindelijk gehaald wordt (al was de weg er naartoe best lang ;)). Eén ding is zeker, we hebben veel bijgeleerd het afgelopen half jaar.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de nieuwe aanwinsten en het totaal.
 
Graag gedaan John. Erg leuk om met een mede enthousiasteling de diepte in te gaan, zeker als het gewenste resultaat uiteindelijk gehaald wordt (al was de weg er naartoe best lang ;)). Eén ding is zeker, we hebben veel bijgeleerd het afgelopen half jaar.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de nieuwe aanwinsten en het totaal.

Ik denk dat we beide sommige dingen niet weer doen Lauwrensz :DD ;). Maar goed soms probeer je wat of lees je dingen en dan grijp je dat aan maar goed het is dan een risico zoals bleek.
 
Klopt helemaal!
Het is weer gebleken dat geduld en doorzettingsvermogen heel belangrijk is.
 
Nou echt erg mooi zijn de kleuren niet zoals gewoonlijk maar goed als je die wil zien kom je maar langs ;)

20200530_141018.jpg
20200530_141127.jpg
20200530_140755.jpg
20200530_140834.jpg
20200530_140648.jpg
20200530_140638.jpg
20200530_140933.jpg
20200530_140947.jpg
 
Bak staat er mooi bij John.

En je stekels staan ook nog steeds keurig!
 
Bedankt Steven en het totaaltje komt zo een stuk beter met de werkelijkheid overeen :thumbs: :thumbs:
 
Wat blijft koraal toch prachtig!
 
Bedankt allemaal en ja het is een andere tak van sport dan zoet en als je ellende hebt in de bak dan ben je vaak verder van huis dan met zoetwater. Ik heb het geweten en ben ik denk wel een jaar bezig geweest voordat alles weer goed draaide. Normaliter heb ik niet zoveel geduld dus ik heb heel vaak even tot 10 moeten tellen ;)
 
Prachtig John is heb ff moeten bijlezen , maar je hebt een prachtbak !!! Toppie .
 
Mooi John maar heeft de bak geen last van de warmte gehad.
Begreep dat het bij zoutwater nog al een ding is die temperaturen.
 
Dat klopt Jaap maar ik heb er coolingfans van Ali boven met een regelaar en de bak blijft dan netjes op 25-26 graden.
 
Knap John, ik ben even een paar pagina's terug gaan kijken. De ups en downs horen gewoon bij het zeeaquarium vrees ik, zelfs ervaren mannen hebben wel eens problemen denk ik. Het moment je aandacht maar iets verzwakt is de kans op problemen reëel. Het geeft erg veel voldoening omdat achteraf weer recht getrokken te krijgen. Je bak staat er weer mooi bij.
 
Dank je Frans en ja het schijnt erbij te horen maar ja na lange tijd aanmodderen heb ik de handddoek wel in de ring willen gooien maar ja de bak staat er nog en ik ben weer tevreden.
 
Een zoutwater aquarium blijft heel gevoelig voor veranderingen, vaak heb je zelf niet eens door dat er iets veranderd is totdat het te laat is. Je verveel je in ieder geval nooit met deze hobby!
 
Nou maar even een foto en wat gespeeld met de witbalans zoals elders werd aangeraden en dat heeft wel geholpen want de kleuren zijn vrij echt op de foto.
20200828_100117.jpg
 
Gister zag ik iets nieuws in de bak en dat blijkt na overleg met Lauwrensz een Keverslak
20201024_181938.jpg
te zijn. Ik had deze nog nooit gezien maar had de weleens iets op het steen gezien wat leek op de afdruk van een fossiel tot we het gister zagen bewegen. Het zat dus niet in het steen en dat blijkt een slak te zijn.
 
Nou, na maanden weer eens een update. En wat voor eentje.

Zit ik nou naar een mislukte foto te kijken? Of zie ik toch een soort van pissebed op een steen???:juggle:
 
Lolbroek, ja het lijkt inderdaad op een pissenbed Marcel. Het glijdt over de stenen en ik heb dit ding er dan al 2 jaar in maar nooit geweten dat het leefde en een slak was. Als je het in het echt ziet is het net een afdruk van een fossiel. Beetje dezelfde kleur als veel stenen dus ja hij valt ook biet echt op.
Maar ja hij is nuttig las ik en nog gratis ook ;)
 

Terug
Bovenaan