Sera moonlight 180 led x change tube


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ik heb deze lamp liggen maar kan niet zo goed vinden wat deze nou precies doet en waarvoor je die kan gebruiken? Voor mijn lido 120 kan het interessant zijn aangezien ik over langere periode licht wil met weinig lumen de verlichting die ik nu heb red ik dat niet. Ervaringen hoor ik ook graag.
 

Bijlagen

  • 20221208_131940.jpg
    20221208_131940.jpg
    719.1 KB · Weergaven: 46
Ik heb deze lamp liggen maar kan niet zo goed vinden wat deze nou precies doet en waarvoor je die kan gebruiken? Voor mijn lido 120 kan het interessant zijn aangezien ik over langere periode licht wil met weinig lumen de verlichting die ik nu heb red ik dat niet. Ervaringen hoor ik ook graag.
Dat ding simuleert allerlei maanstanden en geeft dus maanlicht! En lijkt me niet wat je nu zoekt?

 
Ja en dat begrijp ik dus niet helemaal aangezien het ook gewoon helder licht geeft. Ik kan het eventueel ook combineren met mijn huidige nicrew lamp alleen komt er van de sera verlichting nu best veel licht vanaf
 
Ja en dat begrijp ik dus niet helemaal aangezien het ook gewoon helder licht geeft. Ik kan het eventueel ook combineren met mijn huidige nicrew lamp alleen komt er van de sera verlichting nu best veel licht vanaf
Het apparaat biedt 173 lumen wat dus boven je bak maar heel erg weinig is. 1,44 lumen per liter. Laat je trouwens niet foppen door je ogen. Wat wij zien als een fel licht hoeft dit helemaal niet te zijn, zeker niet voor in je aquarium. Planten hebben bijvoorbeeld hele andere vereisten wat het licht aangaat.
 
Ok ik ga het gewoon is aanzetten, niet in mijn aquarium, even kijken wat het dan allemaal kan. Bedankt alvast voor u hulp
 

Terug
Bovenaan