Samenstelling Rio 125 LED


Antquetra

New member
Lid geworden
14 mei 2024
Berichten
2
Leeftijd
42
Beste forumleden,

Al jaren droom ik van een mooi aquarium in mijn woonkamer en nu is het zover. Ik heb een JuWel Rio 125 LED aangeschaft en deze is gevuld met de een flinke partij planten, schuilhout, voedingsbodem, grind (achterzijde) en filter zand (voorzijde). De bak staat nu in te draaien met de benodigde opstart toevoegingen. Over 3 a 4 weken zal ik de eerste bewoners kunnen uitzetten.

Nu twijfel ik nog heel erg over de samenstelling van het visbestand, want de keuze is reuze. Graag jullie adviezen om een goede balans te vinden.

Ik heb in gedachten (een combinatie/selectie):
6 platina ballon molly
6 corydoras panda
Vuur garnalen
Koppel honing goerami
School Neon / kardinaal tetra

Als ik mij goed heb ingelezen, kunnen deze soorten qua waarden en socialiteit bij elkaar.
Maar de bak is slechts 125 liter natuurlijk, dus moeten er keuzes gemaakt worden.

Wat zijn jullie ideeën?
Alvast bedankt voor de inbreng.
 
ik zou niet voor de ballon molly gaan, die zijn misvormd en over het algemeen hebben misvormde vissen een grotere kans op klachten met zwemblaas enzo. Dit komt doordat de molly een afwijking heeft waardoor de organen niet voldoende plek hebben. Een ballon molly hoort de vorm van een molly te hebben.

De rest vind ik een leuk bestand. Geen verstand van garnalen, maar de vissen leuk.
 
koppel honing goeramies

groepjes corydoras en garnalen
kan zeker
wel voldoede schuilplaatsen /java mos voor je garnalen, anders eten de goeramies er wel wat van op

neon/kardinalen vindt ik moeilijker te kiezen , vooral naar de temperatuur die je wil aanhouden kijken dan.
je goeramies wil je niet te warm zetten ,anders steeds in paarmodus
van de corydorassoorten heb je voor elke temperatuurzone wel een paar keuzemogleijkheden
 
koppel honing goeramies

groepjes corydoras en garnalen
kan zeker
wel voldoede schuilplaatsen /java mos voor je garnalen, anders eten de goeramies er wel wat van op

neon/kardinalen vindt ik moeilijker te kiezen , vooral naar de temperatuur die je wil aanhouden kijken dan.
je goeramies wil je niet te warm zetten ,anders steeds in paarmodus
van de corydorassoorten heb je voor elke temperatuurzone wel een paar keuzemogleijkheden
Geen verstand van Goeramies. Maar als die niet te warm mogen dan zou de Neons erbij nemen, die houden ook van wat koeler water, zeg 22 a 23 graden. In tegenstelling tot kardinalen die vanaf 25 willen.
 
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga voor Neon tetra en corydoras panda.
Voor de rest moet ik nog even goed speuren.
Waarschijnlijk vallen de garnalen af, maar heb nog genoeg tijd om een mooi totaalpakket te krijgen. Vooral de oppervlakte laag is nog een uitdaging.
 

Terug
Bovenaan