Ruimde Ancistrus dode tetra op?


Miek

Member
Lid geworden
22 november 2023
Berichten
7
Leeftijd
43
Gisterochtend tel ik tot mijn schrik 4 i.p.v. 5 Kardinaal Tetra. Ik heb de hele bak doorzocht, maar nergens was een dode vis te vinden. Mijn man opperde dat ik met de waterwissel een visje moet hebben weggemikt. Daar voelde ik mij natuurlijk niet lekker bij (als die nog zou leven), maar het leek de enige verklaring.
Later die dag zwemmen er nog maar 3, nu kon ik het dode visje wel uit de bak uh, vissen. Een ander zwom rond met schimmel rond de bek. De Tetra zitten nu in een lekker warme bak, weg van de rest en ik volg dit regime.
Ik begin te vermoeden dat onze Ancistrus (cf. cirrhosus) de eerde overleden Tetra heeft gevonden en opgeslurpt. Vanochtend heeft ze ook flink gepoept. Zowel de Tetra als de Ancistrus zijn nog erg klein, dus vandaar mijn vraag, kan een kleine Ancistrus een kleine Kardinaal Tetra spoorloos laten verdwijnen?

IMG_2273.jpegIMG_2279.jpeg
 
Vermiste visjes. Zeker kleintjes vind je niet altijd terug en dan doet de natuur de rest. Eigenlijk best zo.
 
Bedankt voor jullie reactie, gesterkt daarmee kan ik manlief laten weten dat ik (waarschijnlijk) geen visje per ongeluk heb weggespoeld.
 

Terug
Bovenaan