Roodvinzalm schud heen en weer


Taylor

Member
Lid geworden
17 december 2023
Berichten
5
Leeftijd
23
Hoi, mijn roodvinzalm schud de hele tijd snel heen en weer. En zondert zich af van de anderen. Op Google kan ik niet iets vinden wat dit kan veroorzaken. Wel zag ik iets over de schommel ziekte. Ik denk niet dat dit dat is.

De pH waardes zijn goed en ook de temperatuur is goed, schommelt ook niet heen en weer.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken en of ik daar iets aan kan doen?
 
Kun je een filmpje maken? Liefst via youtube uploaden. Dan kunnen we beter inschatten wat er speelt.

En misschien heb je nog wat achtergrondinfo voor ons, bijv over hoe lang deze vis al anders doet, of hij nog eet, etc.
 
Kun je een filmpje maken? Liefst via youtube uploaden. Dan kunnen we beter inschatten wat er speelt.

En misschien heb je nog wat achtergrondinfo voor ons, bijv over hoe lang deze vis al anders doet, of hij nog eet, etc.
Sinds vandaag doet deze vis al anders, ook eet die ook nog, maar vanochtend toen ik de visjes eten gaf zag ik deze vis nog niet zo anders doen.
Hij zwemt nog wel een beetje in het rond. Soms verplaats hij van de ene kant van het aquarium naar de andere kant. Zoals die zwemt ziet het er normaal uit, zodra hij stilt staat schud hij heen en weer.

(Weet niet hoe ik een filmpje moet toevoegen via YouTube, hoop dat dit ook goed is.)
 
Mijn oude stervlekzalmen doen dat ook. Wordt steeds erger, ze gaan steeds meer schuin (kop omhoog) en uiteindelijk sterven ze.

Is -denk ik- gewoon ouderdom
 
Mijn oude stervlekzalmen doen dat ook. Wordt steeds erger, ze gaan steeds meer schuin (kop omhoog) en uiteindelijk sterven ze.

Is -denk ik- gewoon ouderdom
Dat kan inderdaad wel kloppen. Helaas is daar weinig aan te veranderen..

dankjewel voor je antwoord! :)
 

Terug
Bovenaan