Rivier keien


A

aqua20000

Guest
IMG_0116.PNG

Ik zag deze foto en kwam op een idee om mijn bak anders in te richten.
Dit is het geworden..

IMG_0120.JPG


IMG_0117.JPG


IMG_0117.JPG


IMG_0120.JPG
 
Heel mooie sobere maar natuurlijke inrichting! zou trouwens leuk zijn om Hill stream van te maken! (Mits genoeg stroming natuurlijk)
 
Thanks! Ja, hillstream is wel een idee. Zou even moeten kijken qua techniek hoe en wat..

Ik heb ooit ook eens zand en planten gebruikt. Nadeel was dat ik blauwalg kreeg, na enkele jaren. Ivm afgestorven worteldelen en ander vuil..

Ik heb daarom nu aan de voorkant zand, achter de stenen planten en luchtig grint.

Grts!
 
Mooi hoor enkel die witte steen links valt zo op.
De stenen van je voorbeeld op de eerste foto heb ik ook in mijn bak en is Mexican beach pebble als ik het goed heb.
 
IMG_0123.JPG
De grote witte.
Ja, ik wilde wat variatie met stenen vandaar deze grote witte steen. Voordat ze de bak ik gingen heb ik aardig wat geschoven en gelegd.
Deze toestand sprak mij uiteindelijk het meest aan.. :)

Inmiddels is alles weer ontdaan van 'mist' en is de bak weer helder geworden..
 
Zeker mooi geworden en heel natuurlijk.

Die witte steen lijkt zo wel een schedel van een groot knaagdier ofzo :p
 
Jaha zo zie je maar weer, de natuur heeft een onuitputtelijke bron van optische creativiteit.

Zo zag ik vandaag een mini mars op 't zand liggen. Bleek 't toch een vissendrol te zijn..
 
Hi, ja ik heb ze bij Ranzijn gekocht, rivierkei. Denk dat ze uit de Maas komen..
60 cent per kilo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hiervoor stond ie er al een paar jaar zo bij..
Was de chaos zat

IMG_0130.PNG
 
Maaskeien zijn er idd te kust en te keur, heb mazzel aan de Maas te wonen, vind tijdens wandelen weleens wat bijzondere rolstenen. Is ook dat ik in mijn bak ALTIJD wel rolstenen heb liggen, dat hoort er gewoon bij!
 
Ja, prachtige steen in combinatie met zand.. Inmiddels ook wat gouddanio's gehaald, groepje van 8. Ook een prachtig visje!

IMG_0127.JPG


Lijkt goed samen te gaan met de micro rasbora's
 

Terug
Bovenaan