Platy zwanger?


mtb

Member
Lid geworden
7 november 2022
Berichten
16
Leeftijd
18

Heb nu bijna 2 maanden 3 platies, 1 vrouwtje 2 mannetjes. Nu zag ik vandaag dat het vrouwtje een dikke buik heeft (zie foto). Is deze zwanger? Hoe groot is de kans dat de babies het overleven? Heb maar een klein bakje van 20L, dus mochten ze overleven waar moet ik ze laten?
 
De kans is groot dat ze allemaal worden opgegeten, zeker omdat 20 liter klein is en eigenlijk te klein voor dit soort vissen
 
  • Leuk
Waarderingen: mtb
Zo n visje moet je niet in een nano houden want daar hebben ze veel te weinig ruimte.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtb
De kans is groot dat ze allemaal worden opgegeten, zeker omdat 20 liter klein is en eigenlijk te klein voor dit soort vissen
Denk dat ie gewoon wat teveel heeft gegeten, geen kleintjes nog en de dikke buik verdween vanzelf. Heb nu een 100 liter bak gekocht die aan het indraaien is.

Zo n visje moet je niet in een nano houden want daar hebben ze veel te weinig ruimte.
Heb nu een aquarium van 100 liter gekocht. Deze is nu aan het indraaien, dus denk dat dit wel beter voor ze is :)
 
Ja die is qua inhoudt groot genoeg voor een Platy.
Ik denk dat in die nano de kleintjes zijn opgegeten door de andere vissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtb
Deze topic is alweer van een tijdje terug. Om zo'n vraag te beantwoorden is een foto van de zijkant of een bovenaanzicht (verbrede abdomen) van beter inzicht op een eventuele zwangerschap.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtb

Terug
Bovenaan