Overplaatsen dolfijncichlide


Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
242
Leeftijd
29
Ik heb een dolfijncichlide met visjes de bek, deze wil ik graag nu apart gaan zetten (heeft ze nu een 18-20 dagen in de bek).

Neem ik hiervoor best water van de bak waar ze momenteel in zit, of mag het gewoon nieuw water zijn?

Plaats ik de moeder meteen terug als ze de visjes loslaat?

Dit is de eerste keer met eitjes die uitgekomen zijn dus allemaal nieuw en spannend voor ons 😅
 
Hetzelfde water natuurlijk, is het de moori uit malawi?
 
Ik ben geen kenner maar vraag me af of je deze eruit moet halen want de moeder schijnt ze goed te beschermen en weer in de bek te nemen. Misschien heb je iets aan de link:

 
Ik ben geen kenner maar vraag me af of je deze eruit moet halen want de moeder schijnt ze goed te beschermen en weer in de bek te nemen. Misschien heb je iets aan de link:

Dit heb ik inderdaad gelezen, het probleem is dat ze met 2 andere grote cichliden zit en die zouden ze wel durven opeten, en we willen ze natuurlijk allemaal levend houden ☺️
Vandaar dat ik ze even apart wil zetten tot de moeder ze zelf loslaat
 
Dit heb ik inderdaad gelezen, het probleem is dat ze met 2 andere grote cichliden zit en die zouden ze wel durven opeten, en we willen ze natuurlijk allemaal levend houden ☺️
Vandaar dat ik ze even apart wil zetten tot de moeder ze zelf loslaat
Je loopt 2 risico's als je ze gaat verhuizen: door de verhuisstress eet ze alles op, of ze kijkt er niet meer naar om door de verhuisstress
 
Je loopt 2 risico's als je ze gaat verhuizen: door de verhuisstress eet ze alles op, of ze kijkt er niet meer naar om door de verhuisstress
Ik heb moeder eruit gehaald en in een bakje gezet, spuugde gelijk alles uit en toen ging ik haar voeren, heb ik haar weer terug gezet en de kleintjes zitten apart nu ☺️
 
Heb je daar dan de ruimte voor om ze op te kweken want dat is ook een dingetje denk ik met dit formaat vis.
Nee, opkweken ga ik zelf niet doen, de baby’s gaan naar een kennis die ze gaat opkweken en dan verkopen, ze hebben een winkeltje met cichliden, maar ze blijven wel nog een aantal weken hier, kan ik ook even genieten van ze 😅
 
85D389A9-6CBB-4D37-87BD-B5D08100135F.jpeg
 

Bijlagen

  • 13A526F3-3FB1-4EF4-8344-0B2658EBC05F.jpeg
    13A526F3-3FB1-4EF4-8344-0B2658EBC05F.jpeg
    127.2 KB · Weergaven: 67
Hoop dat het goed gaat, mij lijkt het juist mooi om te zien hoe de ouders ze opvoeden. Erg speciaal :)
 
Hoop dat het goed gaat, mij lijkt het juist mooi om te zien hoe de ouders ze opvoeden. Erg speciaal :)
Ik denk dat dat niet zo goed zou gaan in mijn bak, had ook al op een aantal websites gelezen als je nog andere cichliden erbij hebt zitten dat je de baby’s het beste eruit haalt anders worden ze opgegeten
 

Terug
Bovenaan