Onze fancy goudvissen


Daphne

Well-known member
Lid geworden
17 oktober 2023
Berichten
179
Leeftijd
24
Goedenavond,

Vandaag helemaal naar de andere kant van Nederland gereisd voor 2 visjes maar wat zijn wij er blij mee! Daarom vind ik het leuk om ze even hier te delen op het forum. Vooral de witte is echt ontzettend groot, komt helaas niet over op de foto.

Weten jullie nog leuke namen? :)
 

Bijlagen

  • 20664CBB-62FC-4BB7-AFBE-AEDA3CB67EE0.png
    20664CBB-62FC-4BB7-AFBE-AEDA3CB67EE0.png
    4.8 MB · Weergaven: 107
  • 5C29B37A-4BEA-4C18-89EF-52C91D174786.jpeg
    5C29B37A-4BEA-4C18-89EF-52C91D174786.jpeg
    167.8 KB · Weergaven: 103
Mooie vissen hoor en laten ze de planten bij jou wel met rust want hier knabbelen ze daar nogal graag aan.
 
Hele mooie exemplaren! Bij Dino vandaan?
 
Mooie vissen hoor en laten ze de planten bij jou wel met rust want hier knabbelen ze daar nogal graag aan.
Ze laten de planten wel redelijk met rust, af en toe wordt er wel een blad uit getrokken maar ze worden niet helemaal kaal geplukt

Hele mooie exemplaren! Bij Dino vandaan?
Dank je wel :) Ja klopt! Echt gaaf daar rondlopen. Was altijd al opzoek naar dit soort vissen, nu eindelijk gevonden 🙈
 
Ze laten de planten wel redelijk met rust, af en toe wordt er wel een blad uit getrokken maar ze worden niet helemaal kaal geplukt


Dank je wel :) Ja klopt! Echt gaaf daar rondlopen. Was altijd al opzoek naar dit soort vissen, nu eindelijk gevonden 🙈

Ja Dino heeft inderdaad altijd veel moois zitten, heel leuk, behalve voor de portemonnee 🤣🙈
 
Hahah inderdaad. Wel even paar honderd afgerekend😂 oeps
 
Achja, hobby mag wat kosten 😊
Ja precies, helemaal mee eens haha .

Het is dat er nu geen groter aquarium past in dit huis dan 240 liter. De planning voor verhuizen is er wel, en de planning voor een groter aquarium dan ook 😂
 
Leuke vissen! Maar kosten dit soort vissen een paar honderd euro?? 😱
Jaa.. ze hebben ook verre reizen gemaakt vanuit china dus ze zijn alleen al duur hierdoor. Maar de grote vis kostte 175 euro en de kleine 100. En dan hebben we ook nog wat voer gekocht van 40 euro en 20 euro dus dan tikt het lekker aan
 
Jaa.. ze hebben ook verre reizen gemaakt vanuit china dus ze zijn alleen al duur hierdoor. Maar de grote vis kostte 175 euro en de kleine 100. En dan hebben we ook nog wat voer gekocht van 40 euro en 20 euro dus dan tikt het lekker aan

Zei ie dat ze uit China kwamen ja? Ik dacht dat ie z'n vissen uit Thailand haalde namelijk
 
Jaa.. ze hebben ook verre reizen gemaakt vanuit china dus ze zijn alleen al duur hierdoor. Maar de grote vis kostte 175 euro en de kleine 100. En dan hebben we ook nog wat voer gekocht van 40 euro en 20 euro dus dan tikt het lekker aan
Poeh inderdaad! Nou mooi van genieten dus 😊
 
Zei ie dat ze uit China kwamen ja? Ik dacht dat ie z'n vissen uit Thailand haalde namelijk
Ja ik had ernaar gevraagd. Maar het verschilde wel wat per vis, ze komen niet allemaal uit china dus Thailand kan ook :)

Poeh inderdaad! Nou mooi van genieten dus 😊
Jaa dat komt zeker goed! Hoop dat ze lang en gelukkig mogen leven :)
 
Jaa.. ze hebben ook verre reizen gemaakt vanuit china dus ze zijn alleen al duur hierdoor. Maar de grote vis kostte 175 euro en de kleine 100. En dan hebben we ook nog wat voer gekocht van 40 euro en 20 euro dus dan tikt het lekker aan

Veel geld inderdaad, maar kan nog gekker, hij heeft ze ook van 3-400 euro rondzwemmen 😨
Heb je nog eens een totaaltje van je bak daphne? 😊
 
Veel geld inderdaad, maar kan nog gekker, hij heeft ze ook van 3-400 euro rondzwemmen 😨
Heb je nog eens een totaaltje van je bak daphne? 😊
Ja inderdaad. Je baalt al als er een dood gaat, dat zal nu wel extra zijn hahah. Maar ik weet wel waar ik dan mijn visjes vandaan ga halen nu.

Ik zal zo even een foto maken!
 
Jip en Janneke:DD:DD
Wij hebben ze ook maar ja ik geef geen een vis een naam.
Hahaha 😊 heb je ook dit soort fancy goudvisjes?

Hier de foto van mijn aquarium!
8C89E9AC-C3C7-4072-BBEF-589FF873BC1A.jpeg


Ik zit er wel over na te denken om wat minder planten erin te doen, zodat de grote wat vrijer kan zwemmen
 
En misschien willen we het binnenfilter eruit halen en er nog een buitenfilter in zetten :)
 
Hahaha 😊 heb je ook dit soort fancy goudvisjes?

Hier de foto van mijn aquarium!
Bekijk bijlage 372279

Ik zit er wel over na te denken om wat minder planten erin te doen, zodat de grote wat vrijer kan zwemmen

Ik denk niet dat je vissen last hebben van de planten hoor, daar buldozeren ze gerust doorheen als ze willen 😁
Ik vind wel je linker inlaat van het filter erg laag hangen, zo loop je risico zand op te zuigen en in je filter te krijgen, die zou ik een stukje hoger doen.
Denk je niet dat je vissen een stuk mooier uitkomen nog met een achtergrond achter je bak?

Binnenfilter eruit is sowieso een goed idee, meer ruimte in de bak en kwalitatief betere filtering 👍
 
heb je ook dit soort fancy goudvisjes?
Ja Jessica heeft dezelfde als de nieuwe van jou maar ja gewoon bij Pets Place voor 18,50.
Stelletje plantenslopers zijn het vindt ik. Op 240 liter hebben we een 1502 en ik vindt dat die het krap aan kan dus ik zou wel een flinke filter nemen. Zal een foto zoeken voor je.
 
Ik denk niet dat je vissen last hebben van de planten hoor, daar buldozeren ze gerust doorheen als ze willen 😁
Ik vind wel je linker inlaat van het filter erg laag hangen, zo loop je risico zand op te zuigen en in je filter te krijgen, die zou ik een stukje hoger doen.
Denk je niet dat je vissen een stuk mooier uitkomen nog met een achtergrond achter je bak?

Binnenfilter eruit is sowieso een goed idee, meer ruimte in de bak en kwalitatief betere filtering 👍
Ja dat is zo! Hij hangt wel erg laag inderdaad, maar zo hangt hij wel precies goed bij de deksel. Ik zal zo even kijken of ik hem iets hoger krijg.

Misschien is een achtergrond wel een goed idee ja :)
 
Ja dat is zo! Hij hangt wel erg laag inderdaad, maar zo hangt hij wel precies goed bij de deksel. Ik zal zo even kijken of ik hem iets hoger krijg.

Misschien is een achtergrond wel een goed idee ja :)

Als het goed is kun je de inlaat van lengte veranderen, daar hoef je bij het deksel geen last van te krijgen. Zand in je filter kan m stukmaken dus zou er niet te lang mee wachten...
 
Dank je wel voor de tip!

Heb nu dus een 1502 en het bijgeleverde filter van juwel. Maar is dus wel aan te raden die binnenkast eruit te halen en er nog een 1502 in te doen?
 
Dank je wel voor de tip!

Heb nu dus een 1502 en het bijgeleverde filter van juwel. Maar is dus wel aan te raden die binnenkast eruit te halen en er nog een 1502 in te doen?

zeker 😊
 
Dank je wel voor de tip!

Heb nu dus een 1502 en het bijgeleverde filter van juwel. Maar is dus wel aan te raden die binnenkast eruit te halen en er nog een 1502 in te doen?
Tja ik denk dat de binnen en buitenfilter samen wel kunnen volstaan maar ja wat extra kan geen kwaad. Wij hadden ook achteraf liever de 1902 gehad maar goed dat is altijd achteraf.
 
Tja ik denk dat de binnen en buitenfilter samen wel kunnen volstaan maar ja wat extra kan geen kwaad. Wij hadden ook achteraf liever de 1902 gehad maar goed dat is altijd achteraf.
Ja dat is zo.

Die 1902 is ook zo’n gigantische bak.
 
Ja dat is zo.

Die 1902 is ook zo’n gigantische bak.

Ik denk dat je met 2x 1502 heel prima zit op jouw bak hoor, zelfs als je later nog maatje groter gaat, tenzij je echt richting 1.80/2 meter wilt uiteindelijk.
 
Hoeveel liter is deze bak want de onze is 240.
 
Ik denk dat je met 2x 1502 heel prima zit op jouw bak hoor, zelfs als je later nog maatje groter gaat, tenzij je echt richting 1.80/2 meter wilt uiteindelijk.
Fijn! Ik zat namelijk te overwegen nu ik vandaag een dagje vrij ben die op te gaan halen.

Een maat groter is ook wel de planning uiteindelijk, dan heb ik ook vast goede filtering voor de toekomst
 
Fijn! Ik zat namelijk te overwegen nu ik vandaag een dagje vrij ben die op te gaan halen.

Een maat groter is ook wel de planning uiteindelijk, dan heb ik ook vast goede filtering voor de toekomst

Dat binnenfilter peuter je er zo uit, is niet zo lastig, staan op youtube genoeg filmpjes over 😊
 
Die van mij is ook 240
Ok, maar ja zal dan de interne met de 1502 niet genoeg zijn? Het zijn flinke vervuilers inderdaad maar ja wij draaien alleen met de 1502.
Misschien dat Roberto dat kan toelichten.
 
Ok, maar ja zal dan de interne met de 1502 niet genoeg zijn? Het zijn flinke vervuilers inderdaad maar ja wij draaien alleen met de 1502.
Misschien dat Roberto dat kan toelichten.

Genoeg wellicht wel hoor, maar denk dat de JBL toevoegen wel een stuk beter zal zijn, naast het voordeel van meer zwemruimte overhouden in de bak en meer liters toevoegen aan het totaal.
 

Terug
Bovenaan