Nieuw zeewater avontuur 120*60*55


Nee.. dat krijg je never meer netjes en goed gerepareerd..
PXL_20230909_054529197~2.jpg



Probeer vanmiddag een nieuwe bak te regelen
 
Ik ben totaal niet technisch maar neem aan dat je weet of het al dan niet kan. Dit is weer een tegenvaller nadat je zo lekker op weg was met de bak.
 
Je kunt daar toch gewoon een plaatje glas inlijmen, en nieuwe gaten boren voor de doorvoeren.
Dan ben je inprincipe klaar; tenminste, dat denk ik dus..
 
Net even verder gekeken. De scheur loopt tot minimaal de helft van de bak...

Er zit een multiplex plaat onder verlijmt dus kan niet zomaar een plaatje over lijnen...

De bak wordt op dit moment leeg gehaald.. bewoners zijn er al uit..
 
Ben inmiddels in gesprek met iemand voor een andere bak.. 140/70/70 dus wie weet wordt dit snel vervolgd
 
Nog een maatje groter dus:DD
Bijna 700 liter dus een flinke slok extra.
 
Wat een ellende weer,
heb zelf ook al glasbreuk gehad met een nieuwe bak,was toen net ingedraaid :(
Hopelijk heb je snel een andere bak.
Succes met de zoektocht.
,
 
Slecht te zien..

PXL_20230909_084654470.jpg


Zoals t er nu uit ziet.. kunnen we vanmiddag of vanavond andere bak ophalen.. dus kan k morgen weer draaien.. hooooo ik
 
Yup die s klaar
. Vanavond of morgen iets anders halen
 
Het frame is vanaf ophalen eigenlijk al een tikje "scheel".. ik denk dat dat plus mischien het te strak aandraaien van de doorvoeren de factoren zijn dat hij gescheurd is...

Ik rij om 3:00 van huis weg om een nieuwe te halen
 
Het frame is vanaf ophalen eigenlijk al een tikje "scheel".. ik denk dat dat plus mischien het te strak aandraaien van de doorvoeren de factoren zijn dat hij gescheurd is...

Ik rij om 3:00 van huis weg om een nieuwe te halen
Vervelend, maar voordeel is wel dat je in de gaten hebt waar je op moet letten. :pp
 
Gratis tip: doe het voorzichtig want voor je het weet.................................;)
 
Ja deze kalkalg s letterlijk 3mm dik.
De overloop heeft 5mm dikke . Volledige colonie hydnopora.. ik heb nog nooit dit zo gezien
 
Morgen til hulpen geregeld .. morgen gaat we hem waterpas stellen en dan... bak op ze plek zetten
 
Slowly getting there...

Voor deze bak heb k wel echt nog een stromingspomp erbij nodig
PXL_20230909_211509648.jpg
 
Ja dat is een rotklusje denk ik maar zo te zien wordt het wel weer mooi en zie je het niet meer.
 

Terug
Bovenaan