Neocaradina garnalen kweken niet meer


Daniel89!

Member
Lid geworden
29 april 2019
Berichten
6
Leeftijd
35
Goede middag,

Ik heb een vraag aan jullie over de kweek van mijn Neocaradina (citroengarnaal).
Ik heb in april een groepje van 15 garnalen gekocht en de waren binnen 2 weken zwanger, inmiddels is het een groep van 100+ garnalen.
Sinds de kleintjes groot zijn geworden is er nog maar 2 of 3 garnaal zwanger geworden.
Ik heb een tijd geleden een grote waterwissel gedaan en vervolgens 2 weken geen water wissel gedaan.
3 dagen geleden heb ik weer een waterwissel van 20 a 25% gedaan en leken de garnalen paar gedrag te vertonen maar zie
tot nu toe nog geen zwangere garnalen, ik heb ergens gelezen dat ze 6 a 8 uur na het paren eitjes zouden moeten ontwikkelen.
Me waterwaardes vallen binnen de voorgeschreven waarde en ook het verschalen lijkt prima te gaan.
Ik heb ook een deel van de groep in een andere geplaatst om te kijken of ze het daar wel in doen maar die groep kweekt ook niet.
Met mijn groep vuurgarnalen doe ik precies hetzelfde en deze gaan wel goed.

Graag hoor ik van jullie waar ik nog eventueel naar kan kijken of kan proberen.

Groeten Daniel
 
Je hoort wel vaak dat ze in de wintermaanden zich amper voortplanten en ik merk ook dat soms diverse tegelijk eitjes dragen en dan weer maanden niets.
 

Terug
Bovenaan