Mijn Volga 450 door Romeo


Wat beeld van gisteravond;

IMG_20220313_222048.jpg




Eigenlijk wel tevreden de laatste tijd. Met de jonge ellioti gaat t goed. Zijn er wel wat minder maar nog steeds veel😁
 
Ja idd soms ware kunstenaars in t verdwijnen. Daarom wel fijn om ze zo nu en dan te zien. Hij is zeker wel gegroeid in ieder geval 😊
 


T zijn best vruchtbare vissen wanneer je n goed stel hebt.. gemengde gevoelens hierbij eigenlijk. De bak is veel meer een geheel wanneer ze geen nest hebben.
 
IMG-20220409-WA0014.jpeg


En tevens een aantal nieuwe bewoners erbij!
 
Heb twee wavemakers toegevoegd omdat ik toch niet helemaal tevreden was met de stroming in de bak. Heeft te maken (gehad) met t grote stuk hout erin. En t was ff puzzelen maar ik zie nu al grote verbetering. Bijkomend voordeel is dat vooral de meervallen nu n stuk actiever lijken geworden en zich nu meer laten zien ook;

IMG_20220421_152830.jpg


IMG_20220421_152928.jpg


IMG_20220421_152804.jpg
 
IMG-20220506-WA0018.jpeg


Eindelijk gevuld na n soort van dry start achtige periode.. vooral de binnenste planten waren al aardig gewortelt maar de monte carlo nog lang niet.. toch doorgezet omdat ik graag de boel wilde opzetten. En ondertussen in de Volga werden de slingers opgehangen;

IMG_20220506_143041.jpg


Die bak draait inmiddels ook n stukje beter. Had wat last van bruin- en blauwalg maar nadat ik vooral nitraat ben gaan toevoegen en mn stroming heb aangepast is dat puur minder geworden.
 

Bijlagen

  • IMG_20220506_143041.jpg
    IMG_20220506_143041.jpg
    193.2 KB · Weergaven: 59
  • IMG-20220506-WA0027.jpeg
    IMG-20220506-WA0027.jpeg
    192.9 KB · Weergaven: 63
Ik ben er ook nog altijd erg blij mee en hoop ook enorm op een nestje. Met n beetje zoeken zijn ze idd redelijk betaalbaar.
Heeft er iemand wellicht nog tips om ze aan t kweken te krijgen?
 
IMG_20220708_220935.jpg


Meneer/mevrouw liet zich weer even zien dus even een foto.
Onlangs n overschot aan co2 in de bak gehad nadat ik mn fles had laten vullen en n aanpassing in de bak had gedaan waardoor ik efficienter co2 kan toevoegen. Resultaat was n bak vol half slome en zwaar verslapte vissen. Ik kwam er gelukkig net op tijd achter want de nacht hadden ze zeker niet gehaald.
 
Gelukkig dat het verder goed is gegaan met de co2 en zo zie je dat je altijd alert moet zijn.
 
Ja echt ongekend, zelfs de Lnummers lagen half op hun zij. Na n grote verversing en n dagje zonder co2 daarna was alles weer in orde gelukkig. Nu bouw ik t gewoon weer rustig op.
 
Werk je met een dropchecker want dan zie je het vrij snel als je er tenminste oplet.
 
Nou die heb ik wel maar staat ongebruikt in mn kast. Hij verkleurde eigenlijk nooit maar begrijp nu wel waarom. De stroming in mn bak is nu veel efficienter waardoor de verspreiding van co2 ook beter gaat.
 
Ja ik zou hem als zekerheid toch gebruiken want dan zie je vaak snel dat er teveel of te weinig co2 in je bak zit. Nu kijk ik ook niet de hele dag op de dc maar vaak valt het wel snel op als er iets loos is en dat kan net op zo n moment belangrijk zijn.
 
Prachtige bak en de L-nummers helemaal mijn smaak!
Gelukkig is het nog eens goed gegaan met het co2.
 
Al even terug dat ik wat geplaatst heb maar heb onlangs een familielid van wat vissen af geholpen omdat ze de bak verkochten.
Aardig wat meervallen erbij en t grappige is dat zij mij destijds van een drietal ancistrussen hielpen toen ik ging verhuizen en de Eheim verkocht. Nu zwemmen ze weer bij mij 😁

Maar nu heb ik een wapperend mannetje en vroeg mij af of iemand mij kan zeggen of dat dan n nestje is of enkel nesteldrang?



Vind t wel leuk! Zal eerdaags even wat meer fotos plaatsen
 

Terug
Bovenaan