Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


Kun je al die jongen makkelijk kwijt dan? Ik heb 14 jaar geleden ze ook gehad maar raakte ze amper kwijt maar ja hier in Grunn zijn minder hobbyisten dan elders.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Vroeger wel. Het laatst is geweest bij Hanselman op de Noorder Boulevard. Maar goed, bakken genoeg. Ik denk dat ik later nog maar
één soort heb. De rest interesseert mij niet meer. Oja, wel nog ditherfish.
 
Als je Javavaren los laat groeien wordt dat heel goede schuilgelegenheid.

AF024d.jpg
 
Doe jij tompouce in de groentesoep? Geen wonder dat je 't niet lust....
Haha, nee hoor maar John had elders aangegeven dat de tompoucen al waren uitverkocht dus dat kon hij niet geven vandaag:ROFLMAO:
 
Dit is zo`n bakje (2de foto) waarbij de achterste helft hoger ligt. Als je het water laat zakken komen de vissen mee naar voren.

AF025b.jpg
 
Spiegeltje spiegeltje.....Barbus schuberti. Ook ingezet als ditherfish en ook dat ging goed.

AF025c.jpg
 
Mijn 25x30x130cm vuil af geheveld en filterpomp schoongemaakt. Er zaten nog maar een paar vissen in waaronder deze Zebra Danio. Bij mijn 30x30x60cm gedaan.

AF026b.jpg
 
Wat een gemopper hier met dat mooie weer:DD:DD;)
 
AF026d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog even...dan eten we pannenkoek en soep met aardappelen.

AF027a.jpg
 
Voor morgen...Een groot bord hagelslag plus een banaan. De vissen eten met ons mee.

AF027b.jpg
 
Lekker banaantje die kunnen net zo goed een gele vrind zijn van ener.
 
Bak 25x30x130cm. De filterpomp schoon gemaakt. Morgen de voorruit binnen en buiten. Deze pomp heb ik al een hele tijd. Spuit behoorlijk en gebruikt maar 6 watt.

AF027d.jpg
 
Dat is een beperkte maat en dan moet je iets met de filtering en nu heb je een zuinig filter.
 
AF028b.jpg

AF028c.jpg
 
Er zaten ook nog drie maal Corydoras paleatus in deze 30x25x130cm bak. Gelukkig kon ik ze makkelijk vangen. Anders had ik alle stenen er uit moeten halen.
De bak is nu weer helder en je kunt zien wat er in zit. Eerder had ik mijn gelen er in. Die waren niet zo makkelijk te vangen en moest ik de hele bak leeghalen.

AF028e.jpg
 
Bijzondere maat John en wat komt er nu in?
Ja, een maat die ik normaal niet zou kopen. Ik weet ook niet meer hoe ik er aan kom. Mogelijk: Ik heb eens een stellage van bakjes overgenomen. Omdat ik kweekte kon ik ze gebruiken.
Misschien dat die daar bij was. Maar ik weet het niet zeker. In die tijd kocht ik wel meer tweedehands bakken die ik een tijd gebruikte en dan weer verkocht.
Wat ik er nu in ga doen weet ik nog niet, maar hij draait al vast.
 

Terug
Bovenaan