Malawi


D

DavidRio240

Guest
Goedemorgen ik heb malawi chiclide nu ruim 1 jaar in gebruik. Kan ik nu nog nieuwe bijzetten?
 
Wat meer info zou handig zijn, formaat v/h aquarium in cm, een totaalfoto en welke bewoners er al in zitten (soortnamen)
 
Nou was meer op zoek naar antwoord als überhaupt na 1 jaar nog kon kwa gedrag.

Er is nog wel wat ruimte voor over kwa vis in houdt gaat mij puur om als het kwa acceptatie van de vis wel kan.
 
Tja zoals ik al zei: zonder meer info kan men niks zinnigs zeggen want veel soorten kunnen niet samen en als je territoriumvissen heb (wat we nu niet weten omdat je geen info geeft) word het al lastig maar zijn wel mogelijkheden, dus: meer info is gewenst
 
Rio 240 (121cm 240L)

20 stuks

Metriaclima greshakei 1 man 4 v
Nimbochromis Livingstonii 1m 3 v
1m flavus
Aulonocara Dragon Blood albino 1m 2 v
Haplochromis moori 4x geslachten onbekend
Pseudotropheus Lombardoi 3v 1 m
 
Vind de bak al behoorlijk vol, zeker gezien het volwassen formaat die een aantal van de vissen kunnen bereiken.
niet om het 1 of ander, maar vind je vissen van 20-30cm niet wat groot voor een 120x40 bak? zijn de vissen al volgroeit of zijn het nog relatief jonge vissen? Je zit ook herbivoren en omni/carnivoren te combineren... vind het niet zo'n geslaagd bestand. acht de kans ook zeer aanwezig dat sommige vissen op ten duur het onderspit gaan delven en problemen/ziektes krijgen door de constante stress door dominantie.

Wat je doet met die mening is aan jezelf :))

Hoe dan ook: hier nog vissen bijplaatsen zal resulteren in flinke gevechten, gezien de beperkte vluchtruimte acht ik de kans klein dat het goed zal gaan, ben echter ben dat
 
Laatst bewerkt:
Rio 240 (121cm 240L)

20 stuks

Metriaclima greshakei 1 man 4 v
Nimbochromis Livingstonii 1m 3 v
1m flavus
Aulonocara Dragon Blood albino 1m 2 v
Haplochromis moori 4x geslachten onbekend
Pseudotropheus Lombardoi 3v 1 m
Nu snap ik waarom je de info niet wou delen :LOL:
 
De fout heb ik gemaakt 25 stuks verschillende soorten cichliden in een bak 120 x 45 x 55, had 2 zebra mannetjes het was een hel in de bak 2/3 werkt gebruikt door 1 zebra en de rest van de vissen in een hoekje gedreven. Je krijgt stress vissen en dan gaan ze dood.

ieder geval heb mijn les geleerd, geen zebra erin en niet te vol, de helft is meer als zat, vooral als ze groter worden
 

Terug
Bovenaan