malawi gedrag


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
ik heb in mijn aquarium een protomelas teaniolatus red empress en een dimidiochromis compressiceps. de red empress is een mannetje en de dimidiochromis compressiceps lijkt me tot nu toe nog een vrouwtje want vertoont nog geen kleuren. maar ze dansen de heletijd om elkaar heen met trilbewegingen, is dat om te laten zien wie de baas is of om te baltsen om te paren? het zijn toch echt wel 2 hele verschillendr vissen? heb een filmpje, is niet echt heel goed gelukt, maar je ziet het wel een beetje
Bekijk bijlage 374643
 
Ik kan het filmpje niet zien Dennis.
 
De Dmidiochromus Compressiceps was een van mijn favorieten zij het jaren geleden.
Maar volgens mij klopt jou vissenbestand niet, want beide in het filmpje hebben niets met elkaar te doen.

Moeilijk te beoordelen of de comprescceps een vrouw of man is, ik nijg naar een man omdat ik een lichte blauwe gloed zie over het lichaam.
Bij de compressiceps wordt de man staal blauw en de vrouw is simpel bruin van kleur.
Het lijkt erop dat ze elkaar niet verdragen, van de Compressiceps moet je nog eens wat foto's doorsturen om bij benadering te beoordelen of het een man of vrouw is.

Mocht het een man zijn, dan moet je daar 2 vrouwen bij plaatsen .Maar vergeef me de bak lijkt mij vrij klein voor een malawi-bak of ik vergis me.
 
ja in het filmpje is het lastig te zien, als ik vanaf andere kant film dan komen de andere chicliden volop naar de hoek toe en is het lastig filmen🤣 de bak is 150 cm, maar een groottere bak staat al in de planning👍🏻 hierbij een foto, ik schat ongeveer 12 tot 14 cm

17131164730422344159101502726965.jpg
 
De Dmidiochromus Compressiceps was een van mijn favorieten zij het jaren geleden.
Maar volgens mij klopt jou vissenbestand niet, want beide in het filmpje hebben niets met elkaar te doen.

Moeilijk te beoordelen of de comprescceps een vrouw of man is, ik nijg naar een man omdat ik een lichte blauwe gloed zie over het lichaam.
Bij de compressiceps wordt de man staal blauw en de vrouw is simpel bruin van kleur.
Het lijkt erop dat ze elkaar niet verdragen, van de Compressiceps moet je nog eens wat foto's doorsturen om bij benadering te beoordelen of het een man of vrouw is.

Mocht het een man zijn, dan moet je daar 2 vrouwen bij plaatsen .Maar vergeef me de bak lijkt mij vrij klein voor een malawi-bak of ik vergis me.

kun je op de foto al zien of het een mannetje of een vrouwtje is frog?
 
Ik denk een man
 
Dat is een vrouw, geen twijfel over. De Protomelas laat bals gedrag zien en jaagd andere Malawi's weg. Dit leid verder tot niets, dan wat onrust in de bak.
 
1713211837290.png


Dit is een man namelijk ☝️.
 
ja oke, dacht ik al. maar ik hoopte dat de kleuren dan misschien toch later pas tevoorschijn zouden komen als het nog wat grootter zou zijn
 

Terug
Bovenaan