Levendbarenden en andere vissen buiten: 2023


Dat van die kleuren valt mij ook op, de vissen worden echt mooi van buitenleven!!
 
Dat van die kleuren valt mij ook op, de vissen worden echt mooi van buitenleven!!
Geldt ook voor garnalen en kreeftjes, denk dat ze in de aquaria toch aardig wat 'tekort' komen vergeleken met buiten waar eigenlijk van alles v.w.b. voedsel maar ook licht voorhanden is.
Eigenlijk zou je ze allemaal standaard in het voorjaar tot begin najaar naar buiten moeten doen, zou me zelfs niks verbazen als het de levensduur verlengt (als ze buiten niet worden opgevreten natuurlijk).
 
Ja wel interessant hè, waar zit hem dat in, ander licht? Het regenwater? De beestjes die vanzelf verschijnen?

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat kleuren feller worden omdat een vijver meestal donkerder is, dan moet je met je kleuren meer je best doen om zichtbaar te zijn. Ik denk dat daarom ook vaak een donkere bodem geadviseerd wordt om kleuren beter uit te laten komen?

Qua gezondheid kan ik me voorstellen dat buiten gezonder is omdat meer blootgesteld worden aan vanalles en nog wat, maar het ook een risico is. If it doesn't kill you it makes you stronger, maar als het ze wel dood maakt zijn ze niet sterker en wel dood 🤷‍♀️😄

Maar dit is allemaal weer mijn voorstellingsvermogen, dus ik hoor graag of het klopt wat ik bedenk
 
Mijn heren guppen werden een dik jaar oud en ik heb een vrouwtje gehad die zes geworden is.
(Is mijn profielfoto)
Denk dat het weer gewoon een grote invloed heeft.

Dag/nacht temperatuursverschillen, regenbuien, algvorming.

Kan er bij mij wel in dat die zaken van invloed zijn.
 
Denk dat het weer gewoon een grote invloed heeft.

Dag/nacht temperatuursverschillen, regenbuien, algvorming.
En mogelijk ziektekiemen via beestjes die komen buurten/spul wat erin waait/vogelpoep?

Ook daarvoor geldt waarschijnlijk dat het goed is voor de weerstand, behalve die kiemen die ze om zeep helpen...
 
Maar zou je dat dan ook kunnen doen bij bijvoorbeeld tetra's of corydoras? Garnalen? Bij mijn Heterandria formosa's durfde ik het wel, maar dit vind ik toch wel een dingetje. Ik herken wel de mooie, sterke vissen die mooi op kleur zijn. Heterandria formosa verandert qua gedrag in een snoek, heel grappig om te zien. De hele tijd stil staan in het water en dan toeslaan als er wat voorbij komt zwemmen.
 

Terug
Bovenaan