Kunnen meerdere soorten gifkikkers bij elkaar?


Reptile/Fish lover

Active member
Lid geworden
16 juli 2023
Berichten
34
Leeftijd
13
Hallo allemaal, Ik wil graag een paludarium aanschaffen, afmetingen: 80x40x80. Ik ben nog een beginner en daarom weet ik niet welk beestje ik zou moeten aanschaffen🤷🏼‍♂️. Ik heb al veel gelezen over verschillende soorten beestjes, de beestjes die ik het leukst vindt zijn: Gifkikkers, hagedisjes zoals gekkos en kameleons. Wilt iemand laten weten wat het best is?
 
Mijn voorkeur zou liggen bij meerdere soorten gifkikkers bij elkaar als dat niet kan ga ik denk de kant van de hagedissen op.
 
 
Mits ze dezelfde vochtigheid en temperatuur willen, en elkaar niet opeten is dat mogelijk. Je hebt veel dendrobatus soorten die bij elkasr kunnen.
meeste hagedissen zou ik afraden om te combineren. Zeker sinds de bak niet zo groot is. Williamski gekkos zijn leuk en kunnen goed met dendrobatus
 
Mits ze dezelfde vochtigheid en temperatuur willen, en elkaar niet opeten is dat mogelijk. Je hebt veel dendrobatus soorten die bij elkasr kunnen.
meeste hagedissen zou ik afraden om te combineren. Zeker sinds de bak niet zo groot is. Williamski gekkos zijn leuk en kunnen goed met dendrobatu
Oneens!

Even een stukje uit de link die ik geplaatst heb en misschien niet gelezen wordt….

Wanneer verschillende soorten uit hetzelfde geslacht, bijvoorbeeld het geslacht Dendrobates, bij elkaar worden gehouden, levert dit kruisingsgevaar op. Het maken van kruisingen, intentioneel of niet, is volgens de meeste hobbyisten niet wenselijk.

Combinaties van soorten bestaan om die reden nagenoeg altijd uit soorten van verschillende geslachten (bijv. Ameerega met Ranitomeya). Ook verschillende varianten van één soort, afkomstig van verschillende locaties, kunnen zorgen voor ongewenste mengvormen.
 
Oneens!

Even een stukje uit de link die ik geplaatst heb en misschien niet gelezen wordt….