Kalk van glas verwijderen


B94

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2023
Berichten
158
Leeftijd
28
Hi,
Ik wil graag een visdraadje over mijn wateroppervlak spannen om zo de drijfplanten in een deel van de bak te houden. Het makkelijkst leek mij om deze met twee zuignappen te bevestigen aan het glas.

Helaas valt een van de twee zuignappen telkens naar beneden. Ik denk dat dit komt doordat er wat kalk op het glas zit rond de waterspiegel. Heeft iemand een goede tip hoe je deze kalk weg kunt krijgen?
 
Je kan het peil laten zakken en een doekje nat maken met natuurazijn.Maar je moet normaal het kalk kunnen zien en als dat niet zo is dan kan ook de zuignap niet goed meer plakken.
Wat ook kan is rietjes inelkaar steken en de drijvers daar tussen laten drijven.
 
Je kan het peil laten zakken en een doekje nat maken met natuurazijn.Maar je moet normaal het kalk kunnen zien en als dat niet zo is dan kan ook de zuignap niet goed meer plakken.
Wat ook kan is rietjes inelkaar steken en de drijvers daar tussen laten drijven.
Ik kan ook wel zien dat er wat kalk op die plek zit.

Is natuurazijn niet schadelijk als dat in het water komen?
 
Nee hoor als je maar voorzichtig doet want ik gebruik dat ook wel tegen kalk en maak er zelfs de pompjes van de zeewaterbak mee schoon.
Je kan een beetje op een stukje keukenrol doen en daarmee de kalk indeppen en dan even laten inwerken en met een schuursponsje of een bankpasje weg poetsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: B94
Nee hoor als je maar voorzichtig doet want ik gebruik dat ook wel tegen kalk en maak er zelfs de pompjes van de zeewaterbak mee schoon.
Je kan een beetje op een stukje keukenrol doen en daarmee de kalk indeppen en dan even laten inwerken en met een schuursponsje of een bankpasje weg poetsen.
Oke, zal dit eens proberen bij de volgende waterwissel!
 

Terug
Bovenaan