JUWEL Eccoflow als vervanging voor oude Bioflow mogelijk?


L

Lyasco

Guest
Hoi,

Na zo'n 4 jaar is de Juwel Bioflow 400 pomp van mijn Rekord 600 kapot gegaan.
Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe pomp en kom ik er achter dat deze Bioflow pomp niet meer bestaat en dat er in de nieuwe versie van de Rekord 600 een Eccoflow 300 pomp zit. Nu is mijn vraag of iemand weet of deze nieuwe pompen ook in de oudere (2012) Rekord 600 past?

Hieronder even beide pompen:

De nieuwe Eccoflow

z5mLA5-k1Y8lHdy6mUdnLazlzEvGatdU.jpeg


De oude Bioflow

z5mLA5-k1Y8lHdy6mUdnLazlzEvGatdU.png
 
Hoi,

Na zo'n 4 jaar is de Juwel Bioflow 400 pomp van mijn Rekord 600 kapot gegaan.
Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe pomp en kom ik er achter dat deze Bioflow pomp niet meer bestaat en dat er in de nieuwe versie van de Rekord 600 een Eccoflow 300 pomp zit. Nu is mijn vraag of iemand weet of deze nieuwe pompen ook in de oudere (2012) Rekord 600 past?

Hieronder even beide pompen:

De nieuwe Eccoflow

ijGS3TppVju44atqG6Ciazl1NF6hEZ1Q.jpeg


De oude Bioflow

ijGS3TppVju44atqG6Ciazl1NF6hEZ1Q.png
Ja, als het goed is dan zit er een opzetstuk van de oude filters en een opzetstuk van de nieuwe filters erin.
Dan kun je gewoon dat opzetstuk erop zetten
 
Ja, als het goed is dan zit er een opzetstuk van de oude filters en een opzetstuk van de nieuwe filters erin.
Dan kun je gewoon dat opzetstuk erop zetten
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik begrijp je alleen niet helemaal geloof ik, over wat voor opzetstuk heb je het precies? Het stuk met de rubberen ringen?
 
Niet lullig bedoeld, maar weet je zeker dat hij kapot is?
Mijn vader heeft ook een ouder model namelijk, de monolux 600.

En daar was de pomp ook van kapot, maar toen we hem uit elkaar hadden gehad bleek het radartje niet meer te kunnen draaien door vuilophoping.
Na het schoon peuteren deed hij het weer.
 
Niet lullig bedoeld, maar weet je zeker dat hij kapot is?
Mijn vader heeft ook een ouder model namelijk, de monolux 600.

En daar was de pomp ook van kapot, maar toen we hem uit elkaar hadden gehad bleek het radartje niet meer te kunnen draaien door vuilophoping.
Na het schoon peuteren deed hij het weer.
Is een terechte vraag hoor :thumbs:

Had hem toen ik merkte dat hij het niet meer deed ook meteen schoongemaakt, zat niet echt veel vuil in aangezien ik de rotor geregeld schoonmaak ivm verminderde stroming na een bepaalde tijd, maar toen het toch nog aanwezige vuil verdwenen was deed hij helaas nog steeds niks.
 
Is een terechte vraag hoor :thumbs:

Had hem toen ik merkte dat hij het niet meer deed ook meteen schoongemaakt, zat niet echt veel vuil in aangezien ik de rotor geregeld schoonmaak ivm verminderde stroming na een bepaalde tijd, maar toen het toch nog aanwezige vuil verdwenen was deed hij helaas nog steeds niks.

Das jammer, nou ja, was het proberen waard ;)
 
Zoals gezegd, nieuw type past gewoon. wordt setje bijgeleverd zodat het op het oude of nieuwe filterhuis past.

Suc6 Grt. Daan
 
Jouw oude en de nieuwe zien er hetzelfde uit wat betreft het gedeelte dat in het filter klemt.
Het opzet stuk waar Jarno het over heeft is voor nog oudere pompkoppen van Juwel,staat ook een afbeelding van op de verpakking van de tweede foto.
 
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!
Ga hem vandaag nog bestellen zodat ik hopelijk dit weekend weer een werkende filter heb, de skimmer die ik nu in het aquarium heb gezet als tijdelijke oplossing is namelijk ook niet alles.
 
Staat me bij dat de uitstroom volgens een hoop mensen niet helemaal zozo is,zeker niet na een tijd draaien.
Geen idee wat je in je bak hebt maar is misschien een optie om voor de 500 te gaan?
 
die 300 is niet echt geweldig kwa stroming nee, loopt erg snel terug.
 
die 300 is niet echt geweldig kwa stroming nee, loopt erg snel terug.
Ik zie dat bij de Juwel Eccoflow 500 staat dat deze ook past op de Rekord 600.
Wat zouden jullie mij aanraden, 300 liter/uur of 500 liter/uur?
 
Mijn gevoel zegt ook 500 maar heb er zelf geen ervaring mee.
 
Gekke is ook dat mijn oude 400 liter/uur is wat ik ook niet erg harde stroming vond geven, 300 is dan sowieso achteruitgang.
Als naar jullie mening een 500 beter is dan ga ik daarvoor.
 
Ik zeg doen! ;)

Een beetje winkel heeft ze trouwens gewoon op voorraad hoor,zou morgen eens rondkijken.
Voor hetzelfde geld gaat er iets mis met de verzending en komt het na het weekend pas aan bv.
 
Ik heb een 1500 maar die bevalt tot nu toe nog prima.
Of hebben jullie het puur over die 300?
 
Hij (de 500) is vandaag binnengekomen en is nu lekker aan het draaien :D
Wat me meteen opviel is dat wat ze in de reclame-teksten zeggen over het geluid lijkt te kloppen, hij is erg stil. Dat was bij de oude toch niet echt het geval dus daar ben ik wel erg blij mee.
 
gelukkig, ook tevreden met de kracht/stroming?
 
gelukkig, ook tevreden met de kracht/stroming?
Zeker, vergeleken met de 400 die erin zat is hij op het eerste oog, zoals je mag verwachten, wel wat krachtiger maar het is gelukkig geen golfslagbad geworden.
Ben wel blij dat ik niet de 300 heb gekocht want die zou denk ik té weinig stroming hebben gegeven, als je kijkt naar wat de 500 voor stroming geeft.
 
Wat extra info voor degene die net zoals ik een Juwel Rekord van een paar jaar geleden hebben en die ook over gaan naar de Eccoflow, de plaats waar de het snoer de pomp in gaat is verschoven waardoor het snoer meer naar het midden van de filter zit. Hierdoor past de filterdeksel (hoe noem je dat ding?) waarbij er 2 uitkepingen aan de hoeken zitten niet meer, dit is wel op te lossen door aan de zijde waar de 2 inkepingen zitten een extra inkeping te maken in het midden.
 
Wat kostte dat nieuwe pompje nu?
 
@Lyasco, Ik heb ditzelfde probleem ook gehad met mijn rekord 800.
De eccoflow pomp past inderdaad in het aquarium, alleen de afdekplaat van het binnenfilter past dan niet meer.

Is dit je eerste vervanging van de pomp? Ik zit al aan mijn 3e pomp in 7 jaar tijd, ondanks regelmatig schoonmaken. Over de kwaliteit ben ik dus niet echt te spreken, al zijn ze gelukkig niet overdreven duur om te vervangen.
 
@Bertus ik heb er €33 voor betaald, ze zijn in andere winkels iets goedkoper en iets duurder te vinden.

@Joey117 is voor mij de 3e pomp, moet daar wel bij vermelden dat de 1e pomp kapot uit de fabriek gerold kwam, zat iets niet goed waardoor de impeller niet lekker draaide en een rotherrie maakte, dus in alle jaren dat ik dit aquarium heb is deze nieuwe pomp eigenlijk pas de 2e.
 

Terug
Bovenaan