Hoe drijfring maken van luchtslang?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Ik zou graag zo'n drijfring maken van zo'n dunne luchtslang.
Maar het ligt niet recht op het wateroppervlak.
De luchtslang wil niet mooi recht in een rondje.
Plus hoe maak ik de uiteindes mooi dicht/aan elkaar vast?

Met visdraad en zuignapjes kan het ook dat heb ik altijd gedaan al.
Maar zou liever de luchtslang willen gebruiken.
 
Ik zou een uiteinde schuin afknippen en dat in het andere uiteinde drukken. Soms doet men dat ook met een rietje in een vierkante vorm.
 
Lichtslang kun je tijdelijk zachter maken door het in heet water te leggen. Daarna kun je het zo vormen als je wilt. Je kunt de twee uiteinden ook met secondenlijm aan elkaar lijmen.
 
De luchtslang wil niet mooi recht in een rondje.
Plus hoe maak ik de uiteindes mooi dicht/aan elkaar vast?
Je hebt ook meerdere soorten luchtslang. siliconen wordt voor lucht veel gebruikt maar dit heeft inderdaad niet de neiging om een mooie ronde vorm aan te nemen.
Kijk je naar drukvaste co2 slang bijvoorbeeld dat is wat meer PVC achtig en zal mooier rond blijven.
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/co2-slang.html?id=246070875

Voor het koppelen zijn ook koppelstukjes. Elk 4mm buisje/busje of wat dan ook voldoet.
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/aaqua-luchtslang-connector-recht-4mm.html?id=246404143
 
Als je een ring of vierkant hebt van stevig (doorzichtig of onodvallend gekleurd) plastic, kun je daar ook heel goed een drijfring van maken. (Ik had van de Ikea-afvalbak een rechthoekig ding over, die ik daar voor gebruikt heb).

Plak in de vier hoeken van die kleine maatbekertjes (die je bijv met de hoestsiroop krijgt), met de onderkant gelijk aan de onderkant van de 'ring'. Die zorgen voor het drijfvermogen en de stabilisatie. De open kant naar beneden van de bekertjes bij het te water laten en zorg dat er lucht in blijft zitten.
 
Ja die troep krijg je er amper af al hoorde ik dat weken in cola moet helpen maar ik heb daar geen ervaring mee.
 
Ja maar dat peuteren bleek niet echt vlot te gaan als ik wat aan mn vingers had dus een volgende keer pak ik er cola bij.
 
Ik was een tijdje terug ook bezig met secondelijm.... Naast samengesmolten vingers kreeg ik er ook gelakte nagels van. Dat heeft er nog weken "shiny" uitgezien. šŸ’… Misschien gelijk een mooie beautytip voor de aquadames onder ons...
 
Ik ben benieuwd hoe lang zo'n ring blijft drijven aangezien er toch enige gasuitwisseling moet plaatsvinden.
 
Ok, goede tip ook Ronald en dat heb ik wel staan voor mn nagellak:pp
O nee, ik bedoel dat Jessica dat gebruikt;)
 
Of je koopt een drijfring. Ze zijn goedkoop en ze zijn er in allerlei maten voor diverse doeleinden. Google maar een op drijfring.
 

Terug
Bovenaan