Guppy baby


Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Berichten
47
Leeftijd
23
Hoeveel dagen voordat de baby guppy groot genoeg is om niet te worden opgegeten door volwassen guppy s?
 
Dat hangt van de honger van de ouders af, de temperatuur van het water (hogere temperatuur=snellere groei) de hoeveelheid voeding, het aantal schuilplaatsen. Sommige ouders eten helemaal geen jonkies, andere laten er geen enkele in leven.
Kortom daar is niet zomaar antwoord op te geven.
 
Nee dat is niet te voorspellen maar ik denk ook niet dat je moet willen dat ze allemaal overleven.
 
Nee dat is niet te voorspellen maar ik denk ook niet dat je moet willen dat ze allemaal overleven.
Baal staat nu een week met 3 garnalen en 5 guppen. Gebeurt niks geks. Komt dit nog dan?
 
Zoals reeds eerder gesteld is geworden de ene gup grijpt naar de jongen en de andere gup laat de jongen totaal links. Zekers bij nieuwe guppen is dat lastig te beoordelen of ze naar de jongen zullen grijpen of niet. Bij mij blijft het merendeel (behoorlijk vrij hoge percentage) van de jongen af.
En ach, het is totaal aan jezelf of je alles groot wil laten worden of niet. In mijn geval is het wel zaak om zoveel mogelijk door te laten gaan qua aantal jongen opdat ik dan in elke generatie de juisten uit weet te selecteren voor de verdere kweek. Maar goed, ik zit dan t.o.v. de meesten hier net in een andere tak van deze hobby.
 
Zoals reeds eerder gesteld is geworden de ene gup grijpt naar de jongen en de andere gup laat de jongen totaal links. Zekers bij nieuwe guppen is dat lastig te beoordelen of ze naar de jongen zullen grijpen of niet. Bij mij blijft het merendeel (behoorlijk vrij hoge percentage) van de jongen af.
En ach, het is totaal aan jezelf of je alles groot wil laten worden of niet. In mijn geval is het wel zaak om zoveel mogelijk door te laten gaan qua aantal jongen opdat ik dan in elke generatie de juisten uit weet te selecteren voor de verdere kweek. Maar goed, ik zit dan t.o.v. de meesten hier net in een andere tak van deze hobby.
Ik vind t ook leuk om af en toe wat mooie guppys te kweken denk ik. Hoe afhankelijk is voeding en licht hierop?
 
Zoals reeds eerder gesteld is geworden de ene gup grijpt naar de jongen en de andere gup laat de jongen totaal links. Zekers bij nieuwe guppen is dat lastig te beoordelen of ze naar de jongen zullen grijpen of niet. Bij mij blijft het merendeel (behoorlijk vrij hoge percentage) van de jongen af.
En ach, het is totaal aan jezelf of je alles groot wil laten worden of niet. In mijn geval is het wel zaak om zoveel mogelijk door te laten gaan qua aantal jongen opdat ik dan in elke generatie de juisten uit weet te selecteren voor de verdere kweek. Maar goed, ik zit dan t.o.v. de meesten hier net in een andere tak van deze hobby.
Nu we het over guppen hebben. Soms wille 1/2 guppe wellis heel snel naar beneden duiken en dan springen ze weer omhoog. Ziet er uit alsof ze spelen of is dit wat anders? Recht snel naar beneden en dan na 1 seconden weer lekker snel omhoog.
 
Vind ik ook.
John toch! Gekke teksten.😉
Haha, ik gun de TS dat alle kleintjes overleven maar ik doelde er meer op dat je dan heel snel met een flink overschot zit want het zijn net konijnen en dan heb je mss weer een ander probleem.
 
Ik vind t ook leuk om af en toe wat mooie guppys te kweken denk ik. Hoe afhankelijk is voeding en licht hierop?

Vooral veel planten helpen je daarbij.

Ik zou je aanraden om wat drijvers te gebruiken. Een erg goed voorbeeld qua verstoppen, schuilmogelijkheden is hoornblad. Bij bijvoorbeeld intratuin hebben ze dat in potjes bij de vijverafdeling. Wel ff van tevoren controleren op de website wat betreft voorraad.
 
Ik vind t ook leuk om af en toe wat mooie guppys te kweken denk ik. Hoe afhankelijk is voeding en licht hierop?
Zolang er UV aanwezig is in licht haalt dat de kleurintensiteit op. Voeding is crucialer voor de kleuren.
Nu we het over guppen hebben. Soms wille 1/2 guppe wellis heel snel naar beneden duiken en dan springen ze weer omhoog. Ziet er uit alsof ze spelen of is dit wat anders? Recht snel naar beneden en dan na 1 seconden weer lekker snel omhoog.
Dan is er niets aan de hand. Dat doen guppen nu eenmaal van tijd tot tijd. Gebeurd hier net zo.
 
Als ze constant naar boven en onder gaan bij bijvoorbeeld het glas dan kan het ook stress zijn. Glass surfing heb ik bij veel soorten vissen al gezien, vooral als ze bijv net in een nieuwe bak zitten.
 
Als ze constant naar boven en onder gaan bij bijvoorbeeld het glas dan kan het ook stress zijn. Glass surfing heb ik bij veel soorten vissen al gezien, vooral als ze bijv net in een nieuwe bak zitten.
Haha had de kreet glass surfing nog nooit gehoord Jasper.
 
Haha had de kreet glass surfing nog nooit gehoord Jasper.
“Glass surfing” is when a fish – such as betta fish, gouramis, and cichlids – repeatedly swims up and down along the tank walls. It could be caused by stress, boredom, defense of territory, and other reasons."
 
Guppen, hebben er 6 van de 7 baby s overleefd. Eentje is opgegeten. Ze zwemmen nu los in de grote bak en dit gaat goed. Ik probeer de vlokken kapot te drukken zodat het hele kleine worden en dan zwaai ik ze naar beneden door het water. Mijn volgende gup staat alweer op springen van een bevalling denk dinsdag of woensdag komen ze eruit.

Dan had ik nog een vraag over de voeding voor gewoon guppen. Ik lees veel over tijd. Dus binnen 2 minuten op is genoeg en zo meer. Ik vind dit toch maar lastig. Wat is nou de beste hoeveelheid voeding voor guppen. Heb 5 volwassen guppen en 6 baby s. Laten we alleen de volwassen tellen dus. Aantal vlokken per gup?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Geen vlok is even groot volgens mij dus een aantal vlokken noemen is lastig. Ik zou ook niet meer geven dan ze in een paar minuten opeten.
Beetje uitvogelen hoeveel ze eten.
 
Wat een handige maat kan zijn, is inschatten wat het volume van hun oogbolletjes is (één per vis rekenen) en dat geef je aan voer.
 
Ik vindt dat oogbolletjes gedoe maar wat hoor. Je ziet wel dr doorsnee van zo n oog maar dan weet je nog niet het volume volgens mij. Ik durf niet in te schatten wat het volume is dus en doe het op gevoel.
 
Het oogbolletjes idee is vooral om een idee te krijgen hoeveel voer een vis nodig heeft. Ik denk dat de meeste mensen veel te veel voeren en daarmee wellicht wat bewuster worden van de kleine hoeveelheid voer die een vis nodig heeft. Ik voer ook op behoefte, maar heb nu ik dit weet heb absoluut geen schuldgevoel meer als ik een dagje oversla of ze niet veel voer. Dat is alleenmaal goed voor ze denk ik dan.
 
Ja ik snap dat het een indicatie is net als dat men zegt het moet in enkele minuten op zijn. Vaak kom je er zelf snel achter hoeveel ze in een korte tijd opeten.
 
Ja ik snap dat het een indicatie is net als dat men zegt het moet in enkele minuten op zijn. Vaak kom je er zelf snel achter hoeveel ze in een korte tijd opeten.
Mijn vissen eten alles op hah
 
Ja dat is ook een valkuil want je moet ze daarom niet elke keer blijven voeren. Ik zou voeren wat ze in 5 min op kunnen en het als je dat wil in 2 delen opsplitsen. In 1x is ook prima hoor.
 

Terug
Bovenaan