Goede samenwerking tussen chicliden en otocinclus


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,114
Locatie
Gelderland
Gewoon iets leuks om te delen.
Mijn zoon heeft een aquarium met chicliden en ik een gezelschapsbak. Sinds een tijdje hebben we een samenwerking. In de chiclidenbak zitten bealgde stenen die de otocinclussen weer schoonmaken wat een feestmaal oplevert.
 

Bijlagen

  • IMG_2470.mov
    20.5 MB
Welke cichlides heb je er in zitten dan? Of plaats je de bealgde stenen in de bak met Otocinclus?
 
Ik plaats de stenen in mijn bak. Van de week had ik er een kunstrots ingezet. Bleek er nog een chiclide in te zitten. Die was wel onder de indruk. De volgende ochtend was de rots schoon en de chiclide zat er weer in, dus alles was weer opgelost zonder dat ie iemand had opgegeten.
 
Zoiets noemen ze nou een win-winsituatie:))
 
Heb het hier ook wel eens geprobeerd, maar dat werd meer een "gegokt en verloren" situatie. Vandaar mijn vraag welke soort cichlide @NathaliePip heeft.

Maar die zullen niet heel groot zijn, als je ze in een kunst rots niet ziet.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn Labidochromis caeruleus Yellow. T was ook wel een beetje spannend, opeens een grote gele cichlide door het aquarium bij mn kleine nano’s. Maar ik heb ze heel veel eten gegeven die dag met de hoop dat de cichlide zonder honger heel snel weer terug in zn rots zou gaan, zodat ik de rots met vis weer in de juiste bak kon zetten.
Het is in mijn aquarium niet te doen om een vis er zomaar uit te halen. Dan moeten alle stenen, hout ed eruit.
Hij of zij heeft niemand opgegeten. T is een erg beleefde cichlide.
 
Heb het hier ook wel eens geprobeerd, maar dat werd meer een "gegokt en verloren" situatie. Vandaar mijn vraag welke soort cichlide @NathaliePip heeft.

Maar die zullen niet heel groot zijn, als je ze in een kunst rots niet ziet.
De rots is ongeveer 30x20x10 cm. Ik had hem helemaal uitgeschud, maar blijkbaar heeft ie zich met zn vinnetjes schrap gezet en weigerde zn huis te verlaten.
 

Terug
Bovenaan