Geslacht Gourami


Bart.Kh

Well-known member
Lid geworden
30 november 2021
Berichten
119
Leeftijd
22
Hallo,

ik had enekel maanden geleden "een koppel" goerami aangeschaft. Ik zei tegen de verkoper dat het een koppel mocht zijn. Eens in mijn aquarium begon de ene achter die andere te jagen tot de dood. Kan het zijn dat het toch geen koppel was, maar twee mannetjes? Hier een foto van de "jager" die overgebleven is. Is het een mannetje? Indien ja, mag ik dan een vrouwtje erbij halen? En mag het dan een dwerggoerami zijn? Mag ik ook weten welke soort deze is?

Alvast bedankt

mvg

Bart
 

Bijlagen

  • IMG-20240227-WA0000.jpg
    IMG-20240227-WA0000.jpg
    252.6 KB · Weergaven: 31
Jeetje wat een mooie kleuren, in eerste instantie zou ik zeggen goudgourami maar de kleuren zijn toch anders. Aan de kleuren te zien denk ik toch dat het een dwerggourami is.
 
Jeetje wat een mooie kleuren, in eerste instantie zou ik zeggen goudgourami maar de kleuren zijn toch anders. Aan de kleuren te zien denk ik toch dat het een dwerggourami is.

Inderdaad, heeft echt mooie kleuren. Zou het een mannetje kunnen zijn?
 
Ik weet zo niet of het een mannetje of een vrouwtje is, maar als je er bij wilt plaatsen, houd dan met 2 dingen rekening:
Erg veel dwerggoerami's zijn besmet met het iridovirus, je hebt dus een redelijk grote kans dat dan je ene goerami aangestoken wordt en ze dus allemaal dood gaan.
Verder is het bij goerami's slim om er een harempje van te maken, dan kan het mannetje zijn aandacht verdelen en hebben de vrouwtjes meer rust.
 
Je zal maar weten hoe het loopt als je ze in je bak hebt.
Ik heb 2 vrouwtjes en 1 mannetje.
De vrouwtjes zijn dikwijls bij elkaar te vinden.
Wanneer het ene vrouwtje het mannetje in de gaten krijgt durft ze het weg te jagen maar het is niet zo dat er een constant gejaag is.
In elk geval verwacht ik geen nestje…
 
Het zou een jong mannetje kunnen zijn, gezien de kleuren en het gedrag dat je beschrijft. De vinnen worden misschien nog wat langer. Zag de andere gourami er qua kleuren ongeveer hetzelfde uit?

Hoe lang duurde dat opjagen/aanvallen trouwens, want als je ziet dat de ene vis onophoudelijk achter de andere aan jaagt.... ik zou dan niet rustig slapen tot ze uit elkaar waren gehaald zeg maar.
 

Terug
Bovenaan