Garnalen aquarium samenstelling


ramon-s-

New member
Lid geworden
11 december 2023
Berichten
2
Leeftijd
37
Goedendag,
Ik heb een klein aquarium van 35 liter waar ik garnaaltjes in hou en waar ik toch steeds problemen mee ondervind. Op dit moment heb ik er geen vissen in omdat deze jonge garnalen eten, maar daardoor zitten er nu best veel wormpjes in de bak. Elke maand flubenol lijkt me niet gezond voor de bak, dus nu overweeg ik toch weer kleine vissen te kopen, maar die kunnen de jonge garnalen weer eten.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Ik begrijp dat veel mensen een garnalenaquarium hebben zonder vissen en zonder wormen, maar hoe is dit te realiseren?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.
 
Goedendag,
Ik heb een klein aquarium van 35 liter waar ik garnaaltjes in hou en waar ik toch steeds problemen mee ondervind. Op dit moment heb ik er geen vissen in omdat deze jonge garnalen eten, maar daardoor zitten er nu best veel wormpjes in de bak. Elke maand flubenol lijkt me niet gezond voor de bak, dus nu overweeg ik toch weer kleine vissen te kopen, maar die kunnen de jonge garnalen weer eten.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Ik begrijp dat veel mensen een garnalenaquarium hebben zonder vissen en zonder wormen, maar hoe is dit te realiseren?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Heb je een foto van de wormen?
 
Worpjes zie je vaak bij teveel voeren dus daar zou je eens naar kunnen kijken en af en toe een worm heeft iedereen wel en dat is niet erg zolang het geen plaag wordt.
 
Worpjes zie je vaak bij teveel voeren dus daar zou je eens naar kunnen kijken en af en toe een worm heeft iedereen wel en dat is niet erg zolang het geen plaag wordt.
Dank voor je reactie, hoe weet je dan hoeveel je moet voeren? Hoe doet u dit?
 
Ja dat is voor mij lastig te zeggen omdat ik diverse soorten voer fijn maak en meng. Ik geef om de dag een klein lepeltje van ik denk 1/3 theelepel maar goed dat voor zo n 100 garnalen.
 
Dank voor je reactie, hoe weet je dan hoeveel je moet voeren? Hoe doet u dit?
Ik heb ook lange tijd zo'n bakje gehad met alleen garnalen. Die voerde ik meestal om de dag een plakje komkommer, tomaat, broccoli, bloemkool, paprika .... Afhankelijk van wat ik zelf at die dag. Na het koken deed ik dan een stukje in de bak en voor ik naar bed ging haalde ik het er weer uit.
 
We voeren garnalen meestal teveel en dan kunnen die wormen komen, heb deze ook wel eens in een garnalenbakje gehad maar met minder voeren voor 90% weg kunnen krijgen.
Vraag is aan de TS hoeveel en wat er gevoerd wordt dan kunnen we daar over meedenken.;)
 

Terug
Bovenaan