Fotoalbum van blackmoor (Daan)


Overwennen van de meeste zoetwatervissen is overbodig. Wennen duurt meestal een paar dagen tot een aantal weken. De 30 minuten overwennen zorgt alleen maar voor stress. Gewoon zakje 10 minuten in het water laten drijven, en daarna in het aquarium scheppen.
Als je een lage ph hebt vanwege co2 of turf is het denk toch wel verstandig ze langzaam aan de lagere ph te laten wennen.
 
Dat "soms" kun je wel weglaten. Als ik al een keer wat wil verkopen via MP verzend ik het alleen. Laat niets meer ophalen. En anders gaat het kapot de kliko in of naar de stort.
Ik verzend veel liever dan dat iets wordt opgehaald. Zelfs meegemaakt dat ze nog bij afhalen proberen af te dingen terwijl je al een prijs had afgesproken. Die persoon is dus met lege handen vertrokken…
Maar we gaan nu behoorlijk off topic.

Ja, met ophalen is dat idd een nadeel..... En verzenden is toch 'veiliger' dan dat er ineens een engerd voor de deur staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wouw Daan! Wat ben jij toch lekker bezig met de hobby!
Prachtig om je enthousiasme ook te zien in alles.
:petjeaf::thumbs:
:daisy::daisy::daisy: Ik realiseer dromen de laatste tijd:D Ben superblij met mijn vissen! Alleen jammer dat de corry's niet eens één keer hebben omgekeken naar hun zandstrandje,.....:D
 
Mooie Bak Daan!
Die habrosus zijn leuk, had ze van het weekend ook bijna gekocht.
Zou leuk zijn als je ze weet te kweken.

Groetjes John.
 
Al gedaan hoor, gister zou er iemand komen maar die kwam helemaal niet......
Waarschijnlijk is dit ook de reden dat ik nog veel hout en een erg lange stenen muur voor m'n aquarium boven heb staan die allang verkocht kon worden :D leuke nieuwe visjes!
 
Mooie Bak Daan!
Die habrosus zijn leuk, had ze van het weekend ook bijna gekocht.
Zou leuk zijn als je ze weet te kweken.

Groetjes John.

Bedankt John! Het zijn trouwens Hastatus;) Ik ben eerst bezig de hillstream om te bouwen naar kweekbak, dmv meer planten toevoegen en een lagere stroming! Ga nu ook een klein biotoop bakje inrichten voor de garnalen
 
Waarschijnlijk is dit ook de reden dat ik nog veel hout en een erg lange stenen muur voor m'n aquarium boven heb staan die allang verkocht kon worden :D leuke nieuwe visjes!

Nou als het verkocht wordt dan heb je flink veel geld:D

Ben ook erg blij met ze:daisy:
 
Ga nu ook een klein biotoop bakje inrichten voor de garnalen

Did so, hout moet nog zinken en alle planten komen nog, maar het begin is er!
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG
 
Gaat maar door jij,super!
Welke garnalen komen in dat bakje?

Vuurtjes of citroentjes wss, hier zit geen aquasoil in zoals je ziet dus het zal wel een makkelijke soort gaan worden
 
Ziet er al leuk uit Daan:thumbs:

Bedankt John! Die steen is natuurlijk tijdelijk, en er komen nog vallisneria en mosjes en riccia! Sowieso vanmiddag nog even een achterwandje uitprinten en lamineren zodat die er ook achter kan. Bakje staat in de middag wel in direct zonlicht......?
 
Zeg, nu ik een topic las over 'visbestanden per bakmaat', zouden er niet nog vrouwtjesbetta's in mijn bak bijkunnen? Of wordt dat te druk? Betta's kweken lijkt me namelijk ook wel erg gaaf!
 
Zeg, nu ik een topic las over 'visbestanden per bakmaat', zouden er niet nog vrouwtjesbetta's in mijn bak bijkunnen? Of wordt dat te druk? Betta's kweken lijkt me namelijk ook wel erg gaaf!
Nu ben ik zeker geen kenner maar denk dat het heel erg ligt aan het temperament van de vissen. Kunnen de vrouwtjes (zou er dan 3 doen) zich verstoppen voor de sexuele driften van de man en wordt je bak dan niet te vol
 
Mooie Betta hoor Daan:thumbs:

Bedankt John!:daisy:


Nu ben ik zeker geen kenner maar denk dat het heel erg ligt aan het temperament van de vissen. Kunnen de vrouwtjes (zou er dan 3 doen) zich verstoppen voor de sexuele driften van de man en wordt je bak dan niet te vol

Hmm ja daar heb je een punt en als ik ook nog een klein l-nummer wil.... Ga het dan maa niet doen! Ooit mss nog een vrouwtjes betta in een apart bakje!
 
De betta heeft zijn eerste schuimnestje in mijn bak gemaakt!:daisy: Nu toch wel jammer dat er geen babytjes van komen....:D
IMG_5213.JPG
IMG_5215.JPG
 

Terug
Bovenaan