Eten Electric Blue Acaras andere vissen (kardinaaltetras)?


Boltjes

Member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 februari 2024
Berichten
15
Leeftijd
54
Ik merk dat ik steeds minder tetras heb en heb gezien dat met name de grootste man bijna achteloos al het jongbroed van de ancistrussen op at. Maar is hij nu ook begonnen aan mijn bijna volwassen kardinalen en blauwe tetras? Ik heb het nog niet gezien. Maar ik begon met 30 kardinalen en 25 blauwe tetras en nu zijn het er aanzienlijk minder.
Ik voer elke dag een beetje fijngemalen droogvoer, en voer soms wat bij: levende watervlooien of een blokje diepvries rode muggenlarven. Ik heb wel de indruk dat het grote mannetje niet van het droogvoer eet. Het lijkt wel of hij het niet ziet of dat het te snel voor hem gaat.
Wie heeft raad?
 
neen dat is niet mijn ervaring
mijne eten vlot shrimp sticks en cichliden korrels die zinken, vlokken veel minder
 
neen dat is niet mijn ervaring
mijne eten vlot shrimp sticks en cichliden korrels die zinken, vlokken veel minder
Dank voor je reactie! Kan je mij svp de merken van je voer geven? Ik heb die Acaras voor het eerst en ben nog een beetje zoekende…
 
cichlid shrimp sticks tetra

tetra cichlid granules
 
Ik ben geen kenner maar dat worden flinke vissen en dan zullen ze wat in de bek past snel als prooi zien. Ik heb dat ook bij de Manen van mij gezien.
Die leken te smullen van de R Espei.
 
Ik ben geen kenner maar dat worden flinke vissen en dan zullen ze wat in de bek past snel als prooi zien. Ik heb dat ook bij de Manen van mij gezien.
Die leken te smullen van de R Espei.
Met name de grootste man is al een behoorlijke beuker. Maar ja, kardinalen van zo’n drie centimeter?
 
Als ze het eenmaal door hebben en het past in de bek....Cichliden stellen nu eenmaal bijna allemaal wel prijs op een vers hapje vlees van tijd tot tijd. Als ik zie wat mijn jonge elliotti's wisten weg te werken aan jonge zwaarddragers en wat de verhouding tussen de zwaardjes en de elliotti's was, zou het me niet verbazen als ze een lekker hapje tetra lusten....
 
Met name de grootste man is al een behoorlijke beuker. Maar ja, kardinalen van zo’n drie centimeter?

Ik heb 2 volwassen acara's zitten, ik heb zelf niet het idee dat ze van onze kardinalen snoepen, maar het zou me ook niet verbazen als het wel zo was. Hier vreten ze al het droogvoer dat de bak in gaat, wel allemaal zinkend maar van verschillende merken.
Ook vis en diepvriesvoer zijn ze gek op 🙂
 

Terug
Bovenaan