eet een helena slak levende vissen?


cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
473
Locatie
tegelen
dat ik helena slakken goeie opruimers zijn wist ik al. heb vaker gezien dat ze een kardinaal die gestorven was opaten.
Maar nu zie ik zo'n 5 slakken een levende kuhli opeten. Kan zijn dat die ziek is, maar je zou toch verwachten dat zelfs een zieke kuhli te snel is voor een slak.
Iemand hier ook ervaring mee?
 
Als die verzwakt is dan zullen ze hem kunnen pakken maar een gezonde vis lijkt me sterk. Al hoor je soms wel verhalen dat het ogelijk is maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
 
Volmondig: ja helena's pakken alles wat op/in de bodem leeft, hier pakten ze mijn baby-algeneters en garnalen en die waren allemaal in uitstekende conditie. Klanten van ons verloren hun corydoras en guppen (zijn bodemslapers) dus ja, helena's pakken ook vissen
 
Volmondig: ja helena's pakken alles wat op/in de bodem leeft, hier pakten ze mijn baby-algeneters en garnalen en die waren allemaal in uitstekende conditie. Klanten van ons verloren hun corydoras en guppen (zijn bodemslapers) dus ja, helena's pakken ook vissen
dat mag ik toch niet hopen. heb ook genoeg corry's
 
Zowel garanalen, Corydorassen alsook Helena's zitten er, al een hele tijd, in mijn bak. Mijn Corydorassen zitten er al jaren in, mijn garnalen zijn niet te tellen maar wel snel. Tot nu toe heb ik aanvallen op mijn vissen nog nooit opgemerkt
 
denk dat ik ook teveel helena's in mijn bak heb. ik denk zo'n 30+
kan dat ook het probleem zijn?
 
denk dat ik ook teveel helena's in mijn bak heb. ik denk zo'n 30+
kan dat ook het probleem zijn?

Teveel? Helena's zijn kanibalen, ze aarzelen niet om soortgenoten op te peuzelen. Wanneer ze niet genoeg voedsel vinden beginnen aan elkaar. Dus ook zo'n probleem lost zich vanzelf op.
 
Ook nu zie je weer dat er verschillende ervaringen zijn op dit gebied.
idd, ben op onderzoek geweest op het net en je leest veel verschillende berichten. de een zegt dat het niet gebeurt alleen bij zwakke vissen en de ander zegt weer dat het wel voorkomt.
Ik ga er gewoon een paar verkopen en goed in de gaten houden.
 
Volmondig: ja helena's pakken alles wat op/in de bodem leeft, hier pakten ze mijn baby-algeneters en garnalen en die waren allemaal in uitstekende conditie. Klanten van ons verloren hun corydoras en guppen (zijn bodemslapers) dus ja, helena's pakken ook vissen
Ik maakl mij zorgen. ik heb gisteren 4 baby corydoras gekocht en zie er na vannacht nog maar 3. er zitten 4 helena slakken in mijn bak maar ik kan de corydora nergens meer vinden. is er een kans dat hij ten prooi is gevallen aan een helena?
 
Ik kan me niet voorstellen dat ze gezonde vissen en garnalen zullen pakken maar goed ik heb er geen ervaring mee.
 
Gezonde dieren zijn veel te snel voor Helena's. Om zich op iets vast te zuigen, dat is wat Helena's doen alvorens de vangst op te "zuigen", moet het potentiële slachtoffer wel erg lang stilzitten.
 

Terug
Bovenaan