Eerste killivisen (Ringband snoekjes, epiplatys annulatus)


D

dennerli

Guest
Hoi,
Na een jaar eindelijk 8 ringband snoekjes kunnen kopen 3m/5v, alleen hoe moet de stroming staan ik heb een best zware pomp 600l/h in een aquarium van 70L, in de spray bar heb ik al gaatjes extra gemaakt maar op sommige punten stroomt het aardig een snoekje zwemt hier graag tegen in gewoon zo laten?

Verder zitten er nog 7 aardbei rasbora bij en nog een aantal crystal reds en vuur garnalen.
Wat foto's, ben geen goede fotograaf.
14396760281442094501286_zpsidx4scue.jpg


14396757737052016478587_zpsdp1wltau.jpg


Hoe zien de eitjes er eigenlijk uit kan dat nergens vinden.
Ik heb gelezen dat er verschillende soorten ringbandsnoekjes zijn(echt ringbandsnoekjes niet een neefje ofzo) kan het zijn dat een een sluier variant heb want sommige vissjes hebben een soort sluier effect op hun staart en vinnen?
 
Iemand nog tips voor diepte? Planten asortiment is niet zo geweldig bij lfs, wil graag nog een braziliaanse klimop mischien achter het hout en nog een bosje vanileria(ofzo iets :D)

Hoe ziet het paargedrag er uit van deze visjes?
 
Je hebt geen achterwand, toch? Ik zou een zwarte vuilniszak aan de buitenkant tegen de achterkant plakken. Dat geeft wat diepte en meer rust.
 
Braziliaanse klimop groeit vaak snel. Plaats een oproep in het subforum 'gevraagd' met vermelding van woonplaats en in welke regio je kan ophalen of dat verzenden ook goed is en je hebt vast en zeker binnen no-time wat!
 
Lijkt wel een flinke pomp voor deze visjes. Ik lees dat je een spraybar hebt, misschien kun je ook aan beide kanten gaten boren zodat het ook tegen het glas aan "sprayt". Ziet er al leuk uit je bak en mooi stuk hout. Wat geef je ze te eten?
 
Zeebaars bedankt dat stuk hout zat eerst aan elkaar maar heb ik gespleten. Omdat ik ze nog maar net heb en ik denk dat ze wildvang zijn laat ik ze eerst aan sterken met diepvries voer zwarte muggenlarven, artimia en soms een mier, daarna gewoon droogvoer.

Mascha&Ivo bedankt ga ik doen.
 
20150816_203415_zps0kwtkvby.jpg


20150816_203557_zpst8ajazsk.jpg


Niet zo'n mooie foto.
20150816_203713_RichtoneHDR_zpsdihjalxm.jpg


Nog een filmpje:
2UmQWPVC-lc1DFmyqYDxGkfyDEfBnDv9.jpeg
 
Ja. Voraal de ringbandsnoekjes vinden dit erg lekker.
 
Hoe zien de eitejs er eigenlijk uit van ringbandsnoekjes? Kan ik nergens vinden op internet.
 
Iemand?
 
Googlen kan je zelf ook.

Maar goed. ;)

ANNegg.jpg
 
Ik heb op google gezoch maar ik kon het nergens vinden ook niet onder afbeelding, maar bedankt.
 
Ik googelde met Epiplatys annulatus eggs.
 
Ik moet toegeven dat ik keek op "eitjes van de Epiplatys Annulatus" en ik zag zo snel ook geen goede afbeeldingen hoor.
Maar ja gelukkig zag Botia meer dan ik zag en weet je nu hoe het eruit ziet ;).
Soms kun je beter in het Engels zaken opzoeken.
 
Haha ja inderdaad nu je het zegt, hele maal niet aan gedacht om het in het engels op te zoeken.

Ik zit nog even te denken of ik er wel of geen dwergklauw kikkers bij ga zetten? Denken jullie dat ik nog ruimte in mijn bak heb? Heb wel een zware pomp er op. Hoeveel zou ik er nemen als het kan? Ik dacht zelf aan drie.

Kunnen de garnalen een voedsel concurent worden voor de kikkers? Anders kan ik ze uit vangen. Voer je kikkers per stuk of gewoon wat diepvriesvoer in het aquarium doen en vinden ze het dan zelf wel?
 
Ik denk dat ik eitjes heb :D het zijn een soort beige bolletjes en voelen en beetje rubber achtig aan? Ze zitten in een mosbal die ik op een garnalen flatje had gebonden, ze zijn best groot dus denk dat het van de ringbandsnoekjes zijn, voor de rasbora zijn ze te groot.
 
Ik heb ze een paar dagen geledennin mijn garnalen bakje gezet, omdat ik bang was dat eventuele jongen door mijn aardbei rasbora op gegeten zouden worden maar volgens kij hebben de garnalen ze op gegeten :6

Ik las op hobby kekers een verslag van een kweek, ook met niet annuele killies dat hij ze in een bakje met mos en een garnaal deed want de schil is te hard voor de garnaal ze maken ze wel schoon maar eten alleen de rotte eieren.

Maar ik heb volgens mij nog wel 2 eitjes, ik hou jullie op de hoogt.
 

Terug
Bovenaan