Diepvriesvoer nodig voor dwergklauwkikker?


J

JelleG

Guest
Hallo allemaal. Ik zit te denken om misschien dwergklauwkikkers te gaan houden, maar nu lees ik dat ze diepvriesvoer nodig hebben. Op dierendag ging ik na school nog even langs de diebo in niewegein en heb toen diepvriesartemia gekocht. m'n moeder was er niet heel blij mee en ik denk niet dat ze het goed vind dat ik beestjes koop die erg veel diepvriesvoer nodig hebben. Op internet zag ik wel een paar droogvoer pellets voor deze kikkers, maar is dit voldoende?
 
Ik geef mijn dkk,s Tubifex, blokjes uit de vriezer, ontdooien en dan als hoopje op de bodem leggen
 
Waarom mag je geen diepvries voer voeren dan? Ik.heb wel gehoord van die pallets maar heb ze zelf nog niet geprobeerd. Iemand anders daar ervaring mee?
 
Sommige eten droogvoer, sommige krijg je er niet aan. Je kunt het proberen, maar het is geen garantie dat ze het gaan eten. Daarom is het handig om altijd diepvriesvoer achter de hand te houden. Als je pellets gaat voeren let er dan op dat je een variant voor waterdieren gebruikt (vissen of schildpadden) en niet voor (land)kikkers.
Mochten je ouders echt problemen hebben met diepvriesvoer kun je het altijd nog in een chinees bakje oid bewaren. Dan lijkt het iets minder of er pakken insecten in de vriezer liggen en is het afgesloten ;)
 
Hallo allemaal. Ik zit te denken om misschien dwergklauwkikkers te gaan houden, maar nu lees ik dat ze diepvriesvoer nodig hebben. Op dierendag ging ik na school nog even langs de diebo in niewegein en heb toen diepvriesartemia gekocht. m'n moeder was er niet heel blij mee en ik denk niet dat ze het goed vind dat ik beestjes koop die erg veel diepvriesvoer nodig hebben. Op internet zag ik wel een paar droogvoer pellets voor deze kikkers, maar is dit voldoende?

Wat is daar de reden van dan? klinkt nogal gek :)
vind ze het "vies" is vind ze het te "duur"?

je wilt toch gewoon het beste voor je vissen, en als dat diepvries voer is dan is dat zo :)
 
Tetra verkoopt potjes voer voor de DKK dacht ik en dat heb ik ook gebruikt. Verder gaf ik ze meestal levend voer 3x per week en af en toe dat uit het potje. Zover ik weet zien ze nogal slecht en vraag ik me af of ze heel fijn diepvriesvoer wel zullen vinden maar ik heb dat nooit geprobeert. Het granulaat van tetra voerde ik al speciaal in een glazen voederschaaltje.
 
Dat Tubifex wat ik gebruik zijn gewoon lange slierten zeg maar, poeh lastig uit te leggen. Het is echt een bergje dat ik uit het schepnetje neerleg op een vaste plaats
 
Gegoogled plaatje want ik voer morgen pas weer
_wsb_496x298_tubifex-500-c.jpg
 
Waarom mag je geen diepvries voer voeren dan? Ik.heb wel gehoord van die pallets maar heb ze zelf nog niet geprobeerd. Iemand anders daar ervaring mee?

Wat is daar de reden van dan? klinkt nogal gek :)
vind ze het "vies" is vind ze het te "duur"?

je wilt toch gewoon het beste voor je vissen, en als dat diepvries voer is dan is dat zo :)

Ik wil idd het beste voor de vissen en ik heb geen problemen met levend voer, maar mn moeder wel:stom:
Sommige eten droogvoer, sommige krijg je er niet aan. Je kunt het proberen, maar het is geen garantie dat ze het gaan eten. Daarom is het handig om altijd diepvriesvoer achter de hand te houden. Als je pellets gaat voeren let er dan op dat je een variant voor waterdieren gebruikt (vissen of schildpadden) en niet voor (land)kikkers.
Mochten je ouders echt problemen hebben met diepvriesvoer kun je het altijd nog in een chinees bakje oid bewaren. Dan lijkt het iets minder of er pakken insecten in de vriezer liggen en is het afgesloten ;)
Dat is een goede tip!

Eten ze ook gevriesdroogde muggenlarven en artemia?
 
Diepvries voer leeft toch niet meer..
 
Ik wil idd het beste voor de vissen en ik heb geen problemen met levend voer, maar mn moeder wel:stom:

Dat is een goede tip!

Eten ze ook gevriesdroogde muggenlarven en artemia?
Nee, gevriesdroogd blijft namelijk drijven en ze eten bijna uitsluitend van de bodem.
 
Kan ik dit dan niet even laten weken?

Denk dat je het dan lang moet laten weken. Bij mij dreef het na een uur nog. Dan is diepvries een stuk makkelijk. Ik zou diepvries proberen (in ieder geval achter de hand houden) en iets van pallets. Hou er met voeren ook rekening mee dat ze erg slecht zien. De meeste mensen voeren ze op een vaste plek in een bakje/schaaltje
 
Bedankt!
 

Terug
Bovenaan