De bakjes van Sanneke80 ...


Hoe is het nu met het bakje dat je opnieuw hebt ingericht voor de citroengarnalen Sanneke?

Heel erg goed Daan! Alles is lekker gegroeid :D

Zo was ie in januari...

2017-01-22 19.39.37.jpg





En zo is ie nu.... :D

2017-04-27 21.09.04.jpg
 
Dat groeit lekker Sanneke!
Maar pas wel op, dat de garnalen niet gaan klagen bij de gemeentje, omdat het pad is dichtgegroeid.:D:D;)

:sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry::sorry:

Ga vanaf nu af aan proberen weer regelmatig een update te plaatsen :D
Daar houd ik je aan!:D:D


Jammer van het achterwandje, hij was zo mooi...:daisy:
 
Mooie aquarium !!!
 
Mooi hoor gelukkig dat alles goed gaat.
 
Tof :)

Beetje last van groene puntalgen? Zal te maken hebben met een tekort aan CO2 , PO4 of onvoldoende watercirculatie.
 
Mooi zeg, allebei, maar vooral je eigen bakje. En hulde voor je werk aan de bak van de fysio!
 
Bedankt allemaal!

Tof :)

Beetje last van groene puntalgen? Zal te maken hebben met een tekort aan CO2 , PO4 of onvoldoende watercirculatie.

Ja klopt. ;)
Ik ben een paar weken terug begonnen met wat meer plantenvoeding toe te voegen.
De alg op de steentjes langs het pad is nu gelukkig al minder.
 
Wat goed is alles gegroeid Sanneke! Die bak bij de fysio is echt heel mooi aan het worden, je kunt zien dat je je er je best voor doet!
 
Staat er mooi bij.:thumbs:
 
Wat goed is alles gegroeid Sanneke! Die bak bij de fysio is echt heel mooi aan het worden, je kunt zien dat je je er je best voor doet!

Dank je Daan, Ik vind het ook erg leuk om te doen. Ook de reacties van de klanten die daar komen zijn heel leuk.

Staat er mooi bij.:thumbs:

Dank Marcel!

Is vaak ook wel eraf te boenen Sanne.

Ja dat wel, maar ja, dan moet ik elk steentje langs het pad poetsen, maar zal morgen even kijken of ik een foto kan maken, want het is al een stuk aan het verminderen. Ook de Anubias (links van het pad) krijgt weer schone blaadjes nu.
 
Erg mooie bak!
Het mos maakt het echt mooi ook! Lekker groen.
 
Ja dat wel, maar ja, dan moet ik elk steentje langs het pad poetsen, maar zal morgen even kijken of ik een foto kan maken, want het is al een stuk aan het verminderen. Ook de Anubias (links van het pad) krijgt weer schone blaadjes nu.

Persoonlijk vind ik bealgde stenen wel mooi. Als het geen vieze bruinalgen zijn.

Anders paar oto's erin. Die lusten wel een groen algje. Verwacht geen wonderen, maar het blijft wel toonbaar.
 
Wat mooi zo met het paadje door de bak!
 
Heel mooi met al die planten.
 
Nou, mijn Oto's grazen ook veel, maar de algen groeien gewoon door hoor. Dus ik ben daadwerkelijk wel stenen aan het poetsen! Gelukkig lijkt het niet terug te komen nu, maar verwacht inderdaad geen wonderen van de Oto's!
 
Veel vissen worden algeneters genoemd maar de hoeveelheid die ze eten is erg betrekkelijk. je kan beter algen voorkomen als je die niet wenst of het binnen de perken houden.
 
Erg mooie bak!
Het mos maakt het echt mooi ook! Lekker groen.

Het is de simpelste mos, maar ik blijf hem zelf erg mooi vinden met die fris groene kleur en het groeit als een malle :D


Persoonlijk vind ik bealgde stenen wel mooi. Als het geen vieze bruinalgen zijn.

Anders paar oto's erin. Die lusten wel een groen algje. Verwacht geen wonderen, maar het blijft wel toonbaar.

Ik vind die algjes ook wel leuk staan moet ik zeggen
Alleen op de anubias is het wat minder natuurlijk, maar daar komen nu ook weer schone blaadjes aan.


Wat mooi zo met het paadje door de bak!
Heel mooi met al die planten.

Dank jullie wel!
 
mooie aquariums proficiat !!!
 
Het is de simpelste mos, maar ik blijf hem zelf erg mooi vinden met die fris groene kleur en het groeit als een malle :D


Het is javamos hé ? ik weet niet waarom maar ik krijg het gewoon niet aan het groeien :p
Het enige mos dat ik kan laten groeien is flamemoss en stringymoss , javamos vernietig ik elke keer opnieuw en opnieuw.
 
Wat een leuke bak! Daar voelen de garnalen zich vast in thuis ;)
 
Even een update van de citroentjes :D

Want de gemeente begon te klagen dat het te dicht begroeid werd met te veel kans op mysterieuze figuren die zich in de bosjes schuil kunnen houden. ;)

Maar goed zo was ie dus...
2017-04.jpg





En zo is ie nu! :D Ook maar meteen het paadje aangeharkt, want anders begint de gemeente de volgende keer natuurlijk daar weer over :stom:
2017-05.jpg



Zoals je kan zien komt er al wat minder alg op de steentjes langs het pad, krijgt de anubias ook weer algvrije blaadjes en ook het stuk drakensteen wordt wat beter zichtbaar. :D
 
mooie aquariums proficiat !!!

Dank je Stefan

Het is javamos hé ? ik weet niet waarom maar ik krijg het gewoon niet aan het groeien :p
Het enige mos dat ik kan laten groeien is flamemoss en stringymoss , javamos vernietig ik elke keer opnieuw en opnieuw.

Het blijft soms een mysterie deze hobby,, maar gelukkig doen de andere mossen het wel goed bij je!

Wat een leuke bak! Daar voelen de garnalen zich vast in thuis ;)

Dank je bla bla! Van de winter hebben ze even een kweekstop gehad, maar nu gaat het weer heel lekker met ze.
 
Mooi gekortwiekt kan het weer vol groeien:D
 
Heel mooi Sanneke!


De gemeente doet zijn werk goed:D;)
 
Ziet er weer goed verzorg uit Sanne:thumbs:
 

Terug
Bovenaan