De bakjes van Sanneke80 ...


De volwassen garnalen geven ze werkelijk niks om. Heb net 10 nieuwe wat kleinere gekocht op de beurs, en daar lijken ze ook geen interesse in te hebben. Als er straks (hopelijk!) baby'tjes komen, dan kan dat anders zijn, is even afwachten.

Ik heb in de andere 60 cm 2 overgebleven simulans tetra. En die zie je echt asen op de kleintjes. Het is nog net geen jagen te noemen, maar het komt aardig dicht in de buurt. Maar die kleine dappere garnaaltjes zijn er niet van bang van en ik heb er honderden in zitten, dus mogen ze best eens een mini jong garnaaltje wegsnoepen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk topic, ziet er allemaal goed verzorgd uit.:)

groet koos.
 
Dank je wel Koos!

Even een update!
Zal vanavond nog wat meer foto's maken.

Van John en Jessica heb ik een groepje Crystal Red en Crystal Black mogen overnemen en die wonen nu in mijn 40x25x25 cm bakje, die met het mosachterwandje.

2016-11-20 18.44.48.jpg
2016-11-20 18.46.39.jpg



Om mijn groepje Red Sakura wat nieuw bloed te geven heb ik er 10 Bloody Mary bij gekocht van Chris Garnalenshop.
Op de foto zaten ze nog in hun vervoerbakje. Het viel me op dat ze nog zo mooi gekleurd waren ondanks de stress van de beurs en de busrit.

2016-11-19 17.27.19.jpg


Vanavond zal ik van de rest een update doen.
 
Wat voor verlichting zit er boven je garnalen.
 
Super mooie foto's en ze hebben het zeker naar hun zin
 
Zo is het bakje nu, maar ik wil er nog wat meer kleine plantjes in zetten denk ik.

2016-11-22 18.27.52.jpg
 
Heel mooi.
Vind ze in jouw bakje beter staan dan in die van Groningse John! ;)
 
Je bak ziet er leuk ingericht uit.:smitten:
 
Garnaaltje zegt: "Hoi" ;)

2016-11-23 18.54.52.jpg
 
Dat ziet er goed uit een citroentje.
 
Dat ziet er goed uit een citroentje.

Nou is ze beledigd :'(

Ze is een hele mooie knaloranje Orange Sakura :D

Door haar mooie rugstreep lijkt ze op de foto wat geler. Sommige vrouwtjes hebben helemaal geen rugstreep en de twee mannetjes op de foto zijn weer wat helderder qua dekking...:rolleyes:

2016-11-22 18.41.56.jpg


2016-11-25 18.44.58.jpg



Dit zijn mijn citroentjes.... :D
(met puur toevallig een baby orange sakura die meegkomen is met het overzetten van wat mos ;) )

2016-11-25 17.07.00.jpg



En dan ook maar meteen de rode variant, een Red Sakura...

2016-11-25 15.09.23.jpg



En dan ook maar gelijk de White Pearl, dan heb ik alle kleuren neocaridina garnaaltjes gehad ;)

2016-11-25 17.08.24.jpg
 
Aardige verzameling zo.
Ik heb ook de oranje sakura gehad,waren echt schitterende garnalen al zeg ik het zelf! ;)
 
Nou is ze beledigd :'(

Ze is een hele mooie knaloranje Orange Sakura :D

Door haar mooie rugstreep lijkt ze op de foto wat geler. Sommige vrouwtjes hebben helemaal geen rugstreep en de twee mannetjes op de foto zijn weer wat helderder qua dekking...:rolleyes:

Bekijk bijlage 3768

Bekijk bijlage 3769


Dit zijn mijn citroentjes.... :D
(met puur toevallig een baby orange sakura die meegkomen is met het overzetten van wat mos ;) )

Bekijk bijlage 3766


En dan ook maar meteen de rode variant, een Red Sakura...

Bekijk bijlage 3767


En dan ook maar gelijk de White Pearl, dan heb ik alle kleuren neocaridina garnaaltjes gehad ;)

Bekijk bijlage 3770

Het spijt me ik bedoel oranje sakura:stars: maar de rest is ook zeer mooi om op te eten:thumbs:
 
Het spijt me ik bedoel oranje sakura:stars: maar de rest is ook zeer mooi om op te eten:thumbs:

Heb het meteen aan haar doorgegeven en ze heeft je excuses aanvaard, hihi :D :D :D
 
Aardige verzameling zo.
Ik heb ook de oranje sakura gehad,waren echt schitterende garnalen al zeg ik het zelf! ;)

Het zijn stiekem een hoop bakjes geworden bij elkaar, maar zo super leuk die dappere beestjes :D
En jij hebt er nu ook een bakje bij! Super leuk!
 
We gaan allemaal aan de garnalen gekte. :stars: ik vind de garnalen en de dwergklauw kikkers wel het leukste van de aquarium hobby.
 
De SuperFish Zen30 doet het erg goed.
De Spotted Head garnaaltjes (gekocht op vivarium) hebben het naar hun zin en de plantjes lijken het ook goed te doen.

Zo was het op 17 november...

2016-11-17 09.23.30.jpg


En vandaag, 2 weken later, is alles lekker gegroeid...

2016-12-02 18.33.55.jpg


Paar kiekjes van de garnaaltjes...
Zijn niet de mooiste foto's maar dat komt nog wel ;)

2016-11-22 18.34.17.jpg
2016-11-22 18.34.40.jpg
2016-11-22 18.35.14.jpg
 
Prachtig Sanneke!
Staat misschien wel ergens maar ben mijn leesbril kwijt... ;) welke plantje is dat lage roodachtige?
 
Op het Vivarium had ik met veel mazzel, heeeeel goedkoop een Dennerle cube gekocht.
Daar heb ik nu 5 Snow White garnaaltjes in zitten en vandaag heb ik hem ingericht met steentjes en plantjes (had er eerst even alleen maar een dikke pluk javamos in).

Aquarium: Dennerle Nano Cube
Afmetingen: 20 x 20 x 25 (10 liter)
Filter: Aquael Mini Pat
Bodem: ADA Amazonia soil
Stenen: Dragonstone
Plantjes: Levermos, Microsorum Pteropus Trident, Anubius Bonsai, Alternanthera Reineckii Mini
Garnalen: Snow White

2016-12-02.jpg


2016-11-25.jpg
 
Prachtig Sanneke!
Staat misschien wel ergens maar ben mijn leesbril kwijt... ;) welke plantje is dat lage roodachtige?

Dank je John! Dat plantje heet Alternanthera Reineckii Mini.
 
Ok bedankt.
Lijkt veel groter dan 10 liter die Dennerle cube!
 
Mooie bakjes Sanneke!!

De plantjes van de SuperFish Zen30 zijn heel hard gegroeid!!!:thumbs:
 
Ok bedankt.
Lijkt veel groter dan 10 liter die Dennerle cube!

Ik had nog wat grote stukken van dat steen, dus hamer en beitel gepakt en me lekker uitgeleefd :D

En dan nu een zoekplaatje....:juggle:

Toen ik gisteren op de bank zat, viel het mij op dat ik vanaf dat punt al mijn bakjes kon zien.
Dat was me nog niet eerder opgevallen :D

Zoek de 11 bakjes! :rolleyes:

2016-12-02 17.50.13.jpg
 
Mooie bakjes Sanneke!!

De plantjes van de SuperFish Zen30 zijn heel hard gegroeid!!!:thumbs:

Dank je Ruben! Ze doen het idd erg goed in dat bakje. Ze zijn vooral veel volller geworden.
Zag net dat er wat algjes op de ruiten komen, maar verder moet ik afkloppen en gaat het goed.
 
Gevonden!!!!:

IMG_1384.JPG


Wat veel bakjes heb je, Sanneke!
Daar kan ik tot nu toe alleen maar van dromen.:D
 
Leuke foto maar moet allemaal veel bij je geloof ik! ook veel klokken ;)
 

Terug
Bovenaan