De aquaria van Thomas( algeneter12)


Sow! @Sanneke80 Was deze met ph-verlagende bodem?(welke?)

Nee, dit is in mijn citroen bakje, die hebben gewoon de zandbodem van de Hornbach.
Maar dat heb ik in meerdere bakjes, die wel gewone waarde hebben.

Klote dat er net een garnaaltje is dood gegaan! Houd de rest maar goed in de gaten.

Houdt ook je waterwaarden goed in de gaten, bij mij duurde het ook een tijdje voordat de waarden gingen afwijken.
 
Net je album even doorgekeken, mooie garnaaltjes en gaaf ingericht met hout en stenen je 60cm. :) Wel jammer dat er een dood gegaan is, hopelijk is het daarbij gebleven.

Heb je het kleinere aquarium waarmee je het topic begon ook nog? Of is de 60cm daar echt voor in de plaats gekomen?
 
Danku! @F. Panther Super leuk om te horen! Inrichting van de 60cm vind ik nog steeds redelijk geslaagd. Gelukkig is het bij dat ene vrouwtje gebleven, deze had ik al vanaf het begin dus ik vermoed dat het inderdaad ouderdom was. Ik heb allebei de bakjes nog. Die kleine Tico 20 wil ik alleen opnieuw inrichten. Het monte carlo veldje is nu goed genoeg gegroeid, en zal van het weekend de originele lamp halen. Had er tijdelijk een ander lampje in gedraaid, vindt alleen dat deze minder mooi licht geeft. Achteraan in het kleine bakje staan 2 plantjes, deze groeien alleen veel meer de hoogte in ipv. de breedte. Die ga ik er dus uithalen en wil er het liefst ook nog een klein stukje hout in hebben.

Van een vriend heb ik ook nog een 15stuks vuurgarnalen/Sakura garnalen gekregen. Deze heb ik 3jaar geleden aan hem gegeven dus ik heb nu weer mijn "eigen" nakweek terug. Sommigen zijn heel mooi dekkend, tot aan de pootjes toe.

Wil deze ook overzetten naar de 60cm, in het kleine bakje gaan dan Taiwan Bees komen. Hoop dat ik er wat nakweek van kan overhouden, zou ik zeer leuk vinden.

Ben ondertussen ook al 33 garnalen kwijtgeraakt via MP. Donderdag komt er nog een mede AF'er 15 stuks ophalen en daarna mag de rest lekker volwassen worden en voor nog meer babies zorgen.

87.jpg


78.jpg


79.jpg


84.jpg


94.jpg


90.jpg


81.jpg


91.jpg
 
Leuk dat je ook de andere nog hebt! Daar zit ook nog een flink groepje garnalen zo te zien! Het geduld met het Monte Carlo veldje herken ik wel, haha, heb er zelf nog wel wat kale plekken inzitten ;)

Zie trouwens dat we exact hetzelfde 60cm aquarium hebben! Merk jij ook dat in de hoeken laag bij de grond de plantjes wat minder goed licht krijgen (en dus wat minder groeien)? Ik merk dat ik daar wel plantjes kan neerzetten, maar dat ze het pas goed gaan doen als ze een cm of 8-10 hoog zijn, omdat ze dan eigenlijk pas genoeg licht krijgen (althans, ik denk dat dat het is).
 
Ik had hier al op gereageerd, maar zie dat mijn reactie is verdwenen. Nu nog een keer:
Bedankt allemaal! Heel erg leuk die positieve reacties.

Ben er inderdaad blij mee zoals het er nu bij staat. Gisteren heeft @Inge S de 15 Crystals opgehaald en vanaf nu mogen de overige garnalen nog even groeien. De ouders en de vuurtjes die in de Tico zitten gaan terug in de 60cm, en dan zal ik deze dinsdag of volgende week dinsdag de Taiwan Bees kunnen verwelkomen als alles goed gaat.

In de Tico heb ik een beetje een bush-bush achterin, wil van het weekend met een vriend nog even een fietstocht houden door best en eindhoven voor 2 aquariumwinkels daar. Hoop dus daar nog een mooie plant te scoren en eventueel een klein stukje hout, al wordt dat wel moeilijk voor een bakje met netto 20L. Ook wil ik nog de oorspronkelijke lamp van de Tico20 kopen aangezien ik me al een paar maanden erger aan dat warm-witte licht wat er nu in zit.:engel::br:

@F. Panther Ik heb inderdaad gemerkt dat in de hoeken vaak minder verlicht wordt dan in het midden. Dit lijkt me ook best logisch, aangezien de TL balk niet tot de rand doorloopt en het daarom ook minder licht ontvangt. Planten zullen dus ook sneller de hoogte in gaan groeien en minder "vol" worden. Ik denk dat het vooral komt bij mensen met TL-verlichting, en dat je het met bv. Led veel minder zou hebben. Monte carlo doet het trouwens wel nog goed, ook in de hoeken.
 
Heb inderdaad een fietstochtje van 60km gehouden vandaag. Heb allebei de winkels bezocht en ook 3 plantjes gekocht. Ook maar gelijk een stukje spiderwood meegenomen ookal bleek die net aan de grote kant te zijn voor mijn bakje... Planten staan er nu in maar vindt het maar verekte lastig om iets van een scape te maken met dit stuk hout!;)

Foto's volgen zodra hij helder is...
 
Misschien kunnen we je tips geven?
En soms werkt een nachtje slapen ook heel verhelderend, dan zie je de volgende ochtend ineens een mogelijkheid die je eerder niet zag.
 
Heb het echt ontzettend druk gehad maar volgende week heb ik weer wat meer tijd. Zal dan ook proberen een filmpje te maken. Hier iniedergeval wat foto's. De inrichting heb ik veranderd en nu staat het wel redelijk. Eerst stond er een groot stuk spiderwood in maar heb de takken daarvan afgebroken en los in geplaatst. Ook zit er nu in allebei de bakken riccia, wat vooral de vuurgarnalen erg kunnen waarderen.

Er zit ook een vreemd garnaaltje in. Caridina soort maar een soort snow white met raar geplaatste rode streepjes, beetje tijger achtig. Weet iemand welke variant dit is?
Mijn favoriet is overigens de panda met heel veel wit. Diep mooi zwart en goed dekkend wit, z'n kop heeft ook nog een tintje blauw. Prachtig:iloveyou:.

106.jpg


101.jpg


103.jpg


105.jpg


109.jpg


110.jpg


111.jpg


112.jpg


113.jpg


114.jpg


115.jpg
 
Die witte met dat blauw noemen ze dacht ik de Blue Bolt.Dat is die op de ena onderste foto dus en die hebben wij ook. De echt dure hebben hele mooie en duidelijke blauwdekking.


Mooie foto s verder hoor:thumbs:
 
Die witte met dat blauw noemen ze dacht ik de Blue Bolt.Dat is die op de ena onderste foto dus en die hebben wij ook. De echt dure hebben hele mooie en duidelijke blauwdekking.


Mooie foto s verder hoor:thumbs:

Weet ik. De zwarte en rode weet ik wel van naam... Ging me meer over die snow white met die kleine rode streepjes. Ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld en hoe de eventuele jongen eruit zullen zien. Misschien leuk om een kweekprojectje met die op te starten.
 
Mooie foto's en garnaaltjes! Die witte met rode tijgerstreepjes is erg mooi! Zou alleen niet weten hoe die officieel heet ;)
 
Prachtige garnalen Thomas!
Als je op Red tibee zoekt vind je er een paar die op je garnaal lijken.
 
@WPT Dankjewel! Vind ze ook erg mooi.

@F. Panther Denk dat John het bij het juiste eind heeft.

@Seabait Oef... Je slaat de spijker weer op z'n kop:petjeaf:. Zat zelf te denken aan een Auratai ofso, heeft ook gek patroontje. Wel mooi! Hoop dat ik er wat meer tibees uit kan krijgen. Heb zelf alleen 3 zwarte tibees gehad, geen rode.
 
Gaaf patroontje, echt eens iets anders. Heb je ook foto's van je zwarte?
 
Heb dit topic echt een beetje verwaarloosd... We zijn inmiddels meer dan een halfjaar verder en er zijn wat vorderingen geweest. Met de taiwan bee groep heb ik grote problemen gehad, dit komt waarschijnlijk omdat ik destijds geen mineralen heb toegevoegd en dus een Gh van jawel, 2, heb gehad. Inmiddels heb ik een osmose apparaatje en voeg ik dus Gh+ toe van Bee Shrimp en dat gaat super goed.

Het 60cm bakje draait nogsteeds met Crystal reds. Her en der nog wat verkocht, en een maandje of 2 terug ineens een babyboom gehad met 22 zwangere vrouwtjes tegelijk. Daarna niks meer maar ik zie wel wat vrouwtjes met eiervlekken lopen dus het zal vast niet lang meer duren.

De kleine Tico 20 heeft dus maar enkele bewoners. Het enige wat is overgebleven van die startersgroep TB zijn 1 wine red mannetje, en 1 red tibee vrouwtje + nog een paar F1 jonkies. Hier heb ik nog 4 zelf uitgekozen blue bolts bij gezet, 3 vrouwtjes en 1 mannetje. Deze 4 vrouwtjes hebben alle vier minstens 1x eitjes gehad nu dus ik loop met wat jongbroed rond. Verhouding is ongeveer 35% Panda 35% wine red 15% snow white en nu nog 15% waarschijnlijk normale F1'tjes.

Ook heb ik inmiddels een compactcamera waardoor de foto's steeds beter zullen worden!
Genoeg gepraat, wat foto's.
Volgende post nog wat foto's!
Edit: Iemand een idee waarom de foto's zo klein zijn? (Als je erop klikt worden ze wel groter)

DSC02068.JPG
DSC02072.JPG
DSC02074.JPG
DSC02119.JPG
DSC02121.JPG
DSC02134.JPG
DSC02150.JPG
DSC02220.JPG
DSC02443.JPG
 
Nog wat foto's!
Hieronder zal ik een foto zetten van hoe het rode tibee garnaaltje er eerst uitzag en hoe ze er nu uit ziet. Erg leuk om te zien hoe ze zelfs extra strepen heeft gekregen. Ze is inmiddels al van 3 nestjes moeder geworden.

a.jpg
DSC02426.JPG
DSC02437.JPG
DSC02462.JPG
DSC02473.JPG
 
Heel gaaf! Je hebt er een mooi low-tech bakje van gebouwd zeg!
 
Wauw Thomas daar zitten wel heel bijzonder mooie tussen!

EDIT-als je op volledige afbeelding drukt voor je de foto's echt plaatst zijn ze groter.
Staat bovenaan de foto's voor je ze plaatst trouwens,kan ze ook 1 voor 1 aanpassen maar schiet niet op natuurlijk.
 
Even weer wat foto's! Allereerst wat garnalen... Heb nog een hoop meer foto's dus die komen er ook zo aan! Veel gebeurd afgelopen tijd.
DSC02481.JPG
DSC02482.JPG
DSC02482.JPG
DSC02483.JPG
DSC02487.JPG
DSC02496.JPG
DSC02504.JPG
DSC02507.JPG
DSC02512.JPG
DSC02513.JPG
DSC02519.JPG
DSC02521.JPG
DSC02478.JPG
 
Mooie garnalen en ze doen ook aan polsstokhoogspringen zag ik:Dk:Dk
 
En nog wat foto's...
DSC02574.JPG
DSC02522.JPG
DSC02528.JPG
DSC02532.JPG
DSC02533.JPG
DSC02545.JPG
DSC02572.JPG
 
Haha @jessicapilon jazeker, ben ze nu aan het leren door een hoepel te zwemmen!
Nog wat meer foto's. Scheelt echt veel zo'n camera, kan nu tenminste foto's maken waarvan je ziet dat ik een garnaal probeer te fotograferen.:juggle:. Het vervellinkje is trouwens van het oranje tibee vrouwtje, die was net verveld dus heb met een föhn dat ding proberen te drogen om een mooie foto te maken, mislukt :Dk. Als het goed is valt jullie iets op aan de een na laatste foto.:engel:
DSC02689.JPG
DSC02694.JPG
DSC02692.JPG
DSC02698.JPG
DSC02662.JPG
DSC02663.JPG
DSC02665.JPG
DSC02655.JPG
DSC02700.JPG
DSC02704.JPG
DSC02686.JPG
 
Wat een boel foto's Thomas,heel erg mooi allemaal!
 
Ik zal het toch maar vertellen, er staat dus weer een 80cm aquarium. De hoofdbewoners worden voornamelijk zweepstaart/naaldmeervallen. Hij is inmiddels ingedraaid en de eerste slakjes, garnaaltjes en het eerste visje zit er al in. Morgen ga ik een groot deel van de rest van het bestand halen. Ik kijk uit naar de volgende soorten:
L010a(sowieso)
Hemiodontichtys acipensirus(Heb 2 weken terug naar Utaka gebeld, die hebben een "koppel" voor me achtergehouden, nu maar hopen dat het ook echt een koppel is.)
Farlowella sp. (evt.)
Loricaria simillima (evt.)
Sturisoma festivum/panamense (evt.)
L134(er komen ook nog een aantal L134 in, ik hoop halfwas dieren te kunnen bemachtigen voor een toekomstige kweekgroep.)

Als "normale" visjes heb ik de volgende 2 soorten op het ook:
Corydoras hastatus
Pseudomugil luminatus/paskai/sp. Red Neon.

Jullie horen morgen/deze week wel of ik geslaagd ben in mijn zoektocht.
 

Terug
Bovenaan