De aquaria van MaestroCygni


Ja scheetjes zijn het he :)

Heb er 10 levende geteld. Mama is weer terug de bak in, ik begon het zielig te vinden in de breederbox. Ze eet weer dus ze lijkt klaar te zijn met broeden. Ik heb er nog wel 1 los in de bak gezien maar die zit weer in de breederbox, verbaast mij dat die het überhaupt 5 minuten heeft volgehouden met de albimarginata :p

Ook eentje die helaas dood is geboren, ziet er niet volledig ontwikkeld uit.
Maar 10 ben ik al heel blij mee voor een eerste nest! Ik mag al blij zijn dat er überhaupt baby's uit een eerste nest zijn gekomen!
Ze eten gelukkig artemia en ook fijngemalen droogvoer. Die laat ik even weken en voer het dan met een pipet.
 
Ik was algen aan het verwijderen toen ik dit vond...
20220607_143656.jpg

Andere koppel is ook bezig geweest :p
 
Wat kiekjes uit de 80cm
20220826_163942-01.jpeg
20220826_154831(0)-01.jpeg
20220825_152612.jpg


Hoewel ik de fantoomzalmen prachtig vind, zijn ze naar mijn idee wel iets te actief voor dit formaat. Ik zit er aan te denken om ze te vervangen door een groepje Desmopuntius pentazona/hexazona of het liefst rhomboocelatus. En ik betwijfel dat de bak dan kleurloos blijft :p
 
Hoe doen deze het inmiddels? Heb je al jongen groot weten te brengen?
Met de hittegolven terwijl ik weg was ben ik veel van de baby's verloren maar ik heb er nog 2....
Moet zeggen dat ik ook even niet de moeite heb gedaan om de dragende moeders apart te zetten, die 2 zijn nog van het eerste nest. Heb inmiddels al 5 of 6 nestjes gehad maar die zijn waarschijnlijk als albimarginata voer geëindigd.
 
Met de hittegolven terwijl ik weg was ben ik veel van de baby's verloren maar ik heb er nog 2....
Moet zeggen dat ik ook even niet de moeite heb gedaan om de dragende moeders apart te zetten, die 2 zijn nog van het eerste nest. Heb inmiddels al 5 of 6 nestjes gehad maar die zijn waarschijnlijk als albimarginata voer geëindigd.
Ah, balen. Heb je foto's van de dieren? Het is veel werk om ze groot te brengen. Gelukkig heb je er nog een paar, dan is de moeite niet helemaal voor niets geweest, tenminste...
 
Ah, balen. Heb je foto's van de dieren? Het is veel werk om ze groot te brengen. Gelukkig heb je er nog een paar, dan is de moeite niet helemaal voor niets geweest, tenminste...
Heb niet veel foto's van de baby's. Ze zitten in een vrij grote breedernet en de camera wil maar niet focussen :p Je kan de vorm herkennen maar niet veel meer haha
Zijn nu groot genoeg om bassleer en diepvries daphnia en tubifex te pakken en gelukkig doen ze dat ook.
20220903_223535.jpg


En nu nog een kans. Nu zonder vakanties ertussen en hopelijk ook geen zware hittegolven, dus het moet nu wel goedkomen.

20220905_154315.jpg
 
Heb niet veel foto's van de baby's. Ze zitten in een vrij grote breedernet en de camera wil maar niet focussen :p Je kan de vorm herkennen maar niet veel meer haha
Zijn nu groot genoeg om bassleer en diepvries daphnia en tubifex te pakken en gelukkig doen ze dat ook.
Bekijk bijlage 347952

En nu nog een kans. Nu zonder vakanties ertussen en hopelijk ook geen zware hittegolven, dus het moet nu wel goedkomen.

Bekijk bijlage 347953
Inmiddels weer 14 S. selatanensis jonkies in een uitgroeibak en weer een volwassene met de bek vol eitjes. Toen ik deze 4 kocht en hoopte dat ik de groep zelf zou kunnen uitbreiden dacht ik niet dat het zo snel zou gaan!
 
Inmiddels weer 14 S. selatanensis jonkies in een uitgroeibak en weer een volwassene met de bek vol eitjes. Toen ik deze 4 kocht en hoopte dat ik de groep zelf zou kunnen uitbreiden dacht ik niet dat het zo snel zou gaan!
Lekker aantal, wij hebben er nu 16 rondzwemmen. Het gedrag is er beter op geworden. Echt bijna een scholenvisje, nu.
 
Supermooie bak! Zijn dat stukken turf op de bodem? Wat voer je zoiets eigenlijk? Bijzondere soort, hoor.
Daar zit WIO Crikey in, het is een mix van lavasteen in verschillende formaten en roodbruin zand + stukjes mulch. Alles behalve de 3 grote lavastenen hoort daar bij. Prachtige mix voor biotopen, wel behoorlijk prijzig als je meer dan 1 zakje nodig hebt :p

In die bak leeft dankzij die bodem ook een kolonie blackworms in waar de paros behoorlijk enthousiast van worden, en voor de rest krijgen ze artemia, zovel levend als diepvries en ontkapseld, dan diepvries daphnia, tubifex, af en toe muggenlarven (rood en wit) al zijn die wel iets te groot voor ze en dan verschillende soorten baby droogvoer.
Op zich geen lastige eters, maar gezien hun formaat wel wat moeilijker te voeren ja 😅
 

Terug
Bovenaan