Cyclops diepvries toedienen


betta346

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
52
Hi all,

Ik geef sinds kort diepvriesvoer aan mn vissen. Nu kom ik al een aantal jaar bij een vaste viswinkel en die raadde mij cyclops aan, gezien ik baby kardinaal tetra’s van iemand gekregen heb. Als ik dit toedien, ontdooid en gedoseerd, schiet het natuurlijk door de hele bak heen. Is dat erg? Gaat dat veel rotzooi geven?

Bovendien moeten mijn apisto’s en cory’s er ook van eten. Is het voor hun te klein voedsel? Ik heb overigens ook artemia diepvriesvoer.
 
Ik, gebruik het ook voor baby Discus vissen gedurende enkele weken, je zou kunne proberen met een pipet (ik gebruik een "coral blaster") in hun directe omgeving te doseren, en misschien het filter even stilzetten voor een kwartiertje ?
 
Ik, gebruik het ook voor baby Discus vissen gedurende enkele weken, je zou kunne proberen met een pipet (ik gebruik een "coral blaster") in hun directe omgeving te doseren, en misschien het filter even stilzetten voor een kwartiertje ?
Ik dien het idd goe met een pipet, gericht op de plek waar dan de meeste vissen zitten. Maar filter uit is nog wel een idee, maar vind het niet ideaal. Jij kweekt discus zonder filter dus jij hebt het probleem dat t alle kanten op schiet niet?
 
Laat het lekker dwarrelen, de apistogramma en corydoras struinen de hele bodem af en happen het rustig mee. Is ze niet te klein hoor.
 
Het is alleen maar positief dat dit voer door rondwervelen de bak door gaat, zo hebben alle vissen daar baat bij.
 

Terug
Bovenaan