Corydoras sterbai dik en bleek


Aqua Tim

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2020
Berichten
247
Leeftijd
30
Ik zie nu net een corydoras sterbai die erg dik en bleek is, ook is zijn ademhaling sneller als normaal. Geen een ander vis toont een snelle ademhaling alle waterwaardes waren normaal zoals altijd.

Voor meer informatie over mijn bak zie mijn fotoalbum
20240320_212432.jpg
 
Corydoras hebben geen schubben. En er staat niks naar buiten toe. Ondanks hij lichter van kleur is en dik is heeft hij voorderest niks geen, uitpuilende ogen of iets dergelijks
 
Kan het niet zo zijn dat deze vis vol met kuit zit of is er toch iets anders aan de hand?
 
Ben bang dat deze vis niet lang meer leeft. Er zal iets van orgaanfalen (vaak de nier) aan de gang zijn, mogelijk door een infectie. Alleen van wat eitjes in de buik krijg je niet zo'n plofvis.

Meestal als je dit ziet, is er iets blijvend kapot in de vis en is het niet meer te behandelen. :(
 
Eitjes zitten verder naar achteren en niet zo ver voorin de buik. Op zich is het niet zo'n gekke gedachte, dat was voor ik de foto gezien had, ook mijn eerste idee.
 
Heb de dikke corydora niet meer gezien. Is ook niet makkelijk in zo'n grote oppervlakte en vol met planten. Ik hoop hem vandaag nog te kunnen vinden.
 
Ze zijn aardig hard hé die corydoras, zo snel zou het niet kunnen lijkt mij. Het kan wel zo zijn dat hij al overleden is en ergens tussen ligt maar heb hem nog niet kunnen vinden
 
Ja dan heb ik de inruk dat ie toch niet meer leeft maar goed de komende dagen zullen het uitwijzen.
 

Terug
Bovenaan