Cleo, Abu, Olaf en de guppies


GwenSwinkels

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2021
Berichten
202
Leeftijd
19
Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst op dit forum was. Ik ben toen ontzettend goed geholpen door veel van jullie en vond het daarom wel leuk om jullie op de hoogte te houden. Voor degene die mij nog niet eerder voorbij hebben zien komen zal ik even vertellen wat ik in mijn aquarium heb. Ik ben ooit begonnen met twee sluiers in een 54L bak met een veel te slechte filterpomp. Nu heb ik een Juwel aquarium van 180L met een eheim 2213 filter. Ondertussen is er een sluier bijgekomen en sinds kort heb ik er ook zes mannelijke guppen in zitten. Het gaat hartstikke goed met alle negen en ik kan niet wachten tot de sluiers nog een stuk groter zijn! Ik zal ze even allemaal bij naam voorstellen ;)

Cleo en Abu waren de allereerste sluiers waarvan Cleo de oranje Ryukin is en Abu de zwarte telescoopoog. Vervolgens kocht ik Olaf erbij en dit is de wit met oranje leeuwenkop. Drie verschillende soorten sluiers dus! Een paar weken geleden besloot ik om toch guppen aan te schaffen en ook die hebben een naam van Disney gekregen: Mickey, Minnie, Donald, Goofy, Pluto en Boris.

Ik ben echt mega blij met ze en geniet er ook echt van om een paar keer per dag gewoon lekker voor het aquarium te zitten. Heel rustgevend vind ik dat. Ik ben trouwens ook overgestapt naar meer verschillende soorten voer. Ik hoorde over dr. Bassleer heel veel goede dingen en dit heb ik dan ook aangeschaft. Zeker een aanrader, omdat je binnen dat merk ook nog allerlei variaties hebt. De sluiers hebben nu 5 verschillende soorten voer en de guppen 4 verschillende soorten. Lekker veel afwisseling dus. Ik heb ook precies per dag op een briefje staan wat ze die dag krijgen ;) Ik voer de sluiers 4x per dag en de guppen 2x per dag.

Ik denk dat ik voor nu alles heb verteld wat er te vertellen is over mijn aquarium en de bewoners. Ik kreeg de vissen moeilijk op de foto, dus heb ik twee YouTube filmpjes geüpload. Ik hoor graag van jullie en tips zijn altijd welkom! ;)


 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-27 at 10.43.13.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-27 at 10.43.13.jpeg
    82.3 KB · Weergaven: 148
Hi Swen,

Wat een gezellige boel in je aquarium. Erg leuk om te zien. en leuk dat je een foto boek heb aangemaakt. Zo kunnen we zien hoe je sluiers gaan groeien. Ze zijn nog wat kleiner maar voordat je het weet gezien je zo goed voer zullen ze gauw genoeg groot worden. Veel vers water geven en dan komt dit helemaal goed.

Dat gat in die boomstam is vragen om moeilijkheden. Hier zal eens een sluier vast in komen te zitten. Die zijn erg onhandig en nieuwschierig en de meeste hebben geen achter uit. Als er eentje vast komt te zitten kunnen ze zich akelig beschadigen. Gewoon even een plantje in stoppen. Geen van je vissen heeft een schuilplek nodig.

Ik heb geen verstand van guppen maar volgens mij hoeven die ook geen schuilmogelijkheid en handig dat je mannetjes heb zodat je niet binnen now time vol zit met baby guppen. Ik weet niet of alleen mannetjes probleem is maar zal vast iemand nog wel op reageren.

succes met je leuke vissen en af en toe een up date altijd leuk (y)
 
Hi Swen,

Wat een gezellige boel in je aquarium. Erg leuk om te zien. en leuk dat je een foto boek heb aangemaakt. Zo kunnen we zien hoe je sluiers gaan groeien. Ze zijn nog wat kleiner maar voordat je het weet gezien je zo goed voer zullen ze gauw genoeg groot worden. Veel vers water geven en dan komt dit helemaal goed.

Dat gat in die boomstam is vragen om moeilijkheden. Hier zal eens een sluier vast in komen te zitten. Die zijn erg onhandig en nieuwschierig en de meeste hebben geen achter uit. Als er eentje vast komt te zitten kunnen ze zich akelig beschadigen. Gewoon even een plantje in stoppen. Geen van je vissen heeft een schuilplek nodig.

Ik heb geen verstand van guppen maar volgens mij hoeven die ook geen schuilmogelijkheid en handig dat je mannetjes heb zodat je niet binnen now time vol zit met baby guppen. Ik weet niet of alleen mannetjes probleem is maar zal vast iemand nog wel op reageren.

succes met je leuke vissen en af en toe een up date altijd leuk (y)
Bedankt voor je reactie! De boomstam gaat voor nu nog wel goed, want ik kijk wel telkens of ze er nog makkelijk door kunnen. Wanneer ze echt zullen groeien ga ik er een oplossing voor verzinnen. Bedankt voor de tip. Verder heb ik inderdaad goed research gedaan naar alleen mannelijke guppen en hier waren de meningen over verdeeld. Bij sommige gaat het harstikke goed en bij anderen juist niet. Tot nu toe heb ik er nog niet veel problemen mee, dus laat ik het voor nu sowieso.

Ik zal inderdaad over een paar weken weer een update geven! (y)
 
Ha wat leuk dat je een fotoboek bent gestart! En wat leuk om te zien hoe het er nu uit ziet. Wat een mooie upgrade heb je je vissen gegeven. Top gedaan. Fijn dat het goed gaat met de vissen! En wat een kleurrijk geheel ook met de guppen erbij! Vooral ook heel erg leuk om te lezen dat je er zelf ook zo van geniet!
 
Wat een geweldige vooruitgang Gwen en leuk om te zien dat de 10 bewoners het zo goed met elkaar hebben.

Trouwens ook een leuk filmpje, kan naar Cannes.:)
 
Wat een geweldige vooruitgang Gwen en leuk om te zien dat de 10 bewoners het zo goed met elkaar hebben.

Trouwens ook een leuk filmpje, kan naar Cannes.:)
Misschien dom van me, maar Cannes? 😅 Bedankt voor jullie reacties verder!!
 

Terug
Bovenaan