Channa andrao koppel in een 80cm


S

SacredD

Guest
Tja de titel zegt het al...ik heb een bak van 80cm leeg staan en nu lijkt een roofvis me wel leuk, de channa andrao is zover ik kan vinden de kleinste van de snakeheads en ook een van de meest verdraagzame,
nu zit ik er aan te denken om een koppel te houden in mijn 80cm, idee is dan om een stuk of 6 jongen te kopen, hopelijk vormt zich hier een koppel en dat gaat de rest weer weg.

 
Ik heb 'm even opgezocht, en qua formaat is dit de kleinste. Maar... op het gebied van temperatuur heeft deze vis wel eisen, hij heeft nl een koude periode nodig, omdat hij anders last van bacteriele infecties kan krijgen. Dit heeft te maken met de herkomst van het dier, zie de volgende link:

 
Ik geloof dat er ook aquarium coolers zijn toch? meende in elk geval zoiets te hebben gelezen...ergens.
Qua afmeting zou het wel kunnne? Zou de bak dan redelijk vol doen met hout om schuilplaatsen te creeren en de vissen n kans te geven elkaar n beetje te ontwijken.
 
Misschien dat je deze vraag beter kunt stellen in het forum voor overige techniek. Er is ook iemand die een zoutwaterbak heeft met Australische soorten die op grotere diepte zitten, dus koeler.


 
sterk filter, cooler erbij dan moet het dus kunnen...
Gaat alsnog wel ff duren aangezien ik net mijn 130cm hoekaquarium tot paludarium heb omgebouwd...even wachten ton mijn bankrekening is hersteld ;)
 
Ik vind 80cm wel klein voor een koppel. Ik weet dat ze in 60cm bakken worden gekweekt enzo door kwekers. Maar ik zou persoonlijk wel de 1meter aanraden voor een koppel.
Maar dat is natuurlijk ook afhankeklijk van de andere dimensies van de bak. Hvl liter gaat het hier over?
 

Terug
Bovenaan