Buitenfilter palludarium


H

Hakkezxr

Guest
Laatst heb ik mijn vivarium omgebouwd naar een palludarium. Momenteel loopt de filtratie op 2 grote binnenfilters (oase 200). Het palludarium staat op een 10 cm van de grond, nu er is ook geen mogelijkheid om dit hoger te plaatsen en wil ik ook niet. Nu had ik graag een buitenfilter ( fluval fx 6) geplaatst. Nu komt mijn vraag, normaal moet een buitenfilter lager dan het watergedeelte staan. Bij mijn setup staat de filter een 20 tal cm hoger dan het water. Nu heb ik gezien dat de fluval fx6 een opvoerhoogte heeftvan 3 meter. Kan iemand mij zeggen of dit gaat werken, in de winkel weten ze het ook niet en ik heb geen zin om 250 euro te geven aan een onzekerheid.
Kan iemand mij helpen
 

Bijlagen

  • 20201220_132451.jpg
    20201220_132451.jpg
    396.9 KB · Weergaven: 176
De aanvoer van een buitenfilter werkt op basis van natuurlijk afloop.
Het opvoer gedeelte zal geen probleem zijn. Maar het filter krijgt geen/ of te weinig water aangevoerd.

Wat wel zou kunnen werken is het principe van een bioloog, maar dan boven het watergedeelte geplaatst.
 
Waarom wil je zo'n groot filter voor dat kleine beetje water?
 
Ben net in de winkel geweest en idd, dit gaat niet werken aangezien de aanvoer niet mechanisch gebeurt
 
Wat je zou kunnen proberen, is in de bak een soort "inwendige bioloog" te maken waar je het water door laat stromen.
Daar kun je dan het water inpompen doormiddel van een opvoerpompje vanuit de hoofdbak.
En de afvoer via natuurlijk afloop weer terug de hoofdbak in.

Deze "inwendige bioloog" zou je dan weer kunnen camoufleren door er planten in en tegenaan te laten groeien.
 

Terug
Bovenaan