Bombina Terrarium


Water is nog een beetje troebel. Zal woensdag wat betere foto's plaatsen.
 
Ik vroeg me af of hier iets van minivisjes in zouden kunnen?
Het water is ong 60x40x15hoog dus 36l.
 
jessica zou jij dit forum kunnen plaatsen onder terraria aub. Alvast bedankt.
 
Mooie diertjes.
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat ontwikkelen,vrees dat het zo gaat stinken met het zand en laagje water.
 
Seabait zei:
Mooie diertjes.
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat ontwikkelen,vrees dat het zo gaat stinken met het zand en laagje water.

Waarom zou het gaan stinken?
 
Nekko zei:
Seabait zei:
Mooie diertjes.
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat ontwikkelen,vrees dat het zo gaat stinken met het zand en laagje water.

Waarom zou het gaan stinken?

Stilstaand laagje water met poepende dieren en warmte,juiste voedingsbron voor rotting lijkt me.
 
Bak is niet echt warm. (20 graden)
En er zit een pompje in (maar die is niet zichtbaar)


De ene salamander is een chinees vuurbuiksalamander van 5cm, nou heb ik gelezen dat die ong 10 cm worden maar mijn grote salamander die ik heb gekocht als vuurbuik is 15cm en ziet er heel anders uit. Weet iemand wat voor salamander het is?

Nekko zei:
zlbFH_3pvKsLSb-u0mXiKGqQSOvccyK8.jpeg

zlbFH_3pvKsLSb-u0mXiKGqQSOvccyK8.jpeg
 
Nekko zei:
jessica zou jij dit forum kunnen plaatsen onder terraria aub. Alvast bedankt.

Volgende keer kun je ook een rp versturen hoor ;)
ik verplaats hem wel even voor je.
 
Bedankt
 
Dacht dat het misschien een hybride is van een japanse en een chinese vuurbuik.
las op een forum dat die groter werden.
 
Ik zou graag iets kwa diertjes in het water willen hebben heeft iemand een idee? Dacht zelf aan visjes of aan garnalen.
Het water is 21-22 graden en het is ong 40-45l

Zat er aan te denken om 100 dwerg japonica's te halen.

marktplaats
 
Eet die kikker dan geen visjes of garnalen denk je??
garnalen zijn nogal gevoelig dus of dat handig is in die bak weet ik niet om eerlijk te zijn. Zit er dan echt 40-45 liter water in want ik dacht 5-15cm.
 
jessicapilon zei:
Eet die kikker dan geen visjes of garnalen denk je??
garnalen zijn nogal gevoelig dus of dat handig is in die bak weet ik niet om eerlijk te zijn. Zit er dan echt 40-45 liter water in want ik dacht 5-15cm.

Ja ik had vroeger 4 zebra danio's in de bak zitten en twee weken later waren het er nog 2. Maar als ze heel klein zijn pakken ze ze niet. Garnalen weet ik niet maar neem aan dat ze doorzichtige garnaaltjes niet pakken.

Het water is meer dan de helft van de bak en het water is op het diepste punt ong 10cm diep. Maar ik zal het woensdag (als ik weer bij mijn moeder ben checken.)
 
Laat het gewoon ff een tijdje zo doen en kijk hoe het gaat ontwikkelen,moet weer allemaal zo snel en gelijk vol dieren bij je...

60x40x10 is 24 liter,je geeft aan op het diepste punt 10 wat dus niet overal zo is en ook niet over het hele oppervlak van de bak staat water.
Paar cm van de achterwand eraf en zit je waarschijnlijk rond de 15 liter water in het voordeeligste geval.
 
C�dric Vleminckx zei:
Ik zou er niets bij zetten, en laten zoals het is.
Garnalen zijn goede opruimers. Seabait gaf aan dat de bak misschien gaat stinken door poep dus ik dacht als de garnalen dat opruimen is dat handig.
Maar het is misschien inderdaad wel beter zo.
 
Ook als ze doorzichtig en klein zijn?
 
Ja dat denk ik wel hoor. Klein hapt nog makkelijker weg ;)
 
Maar als je de padden weg laat. Zou het kunnen kwa temperatuur, weinig planten enzo?
 
Waarom zou je ineens de padden willen weg laten? Je hebt ze net... :)
 
Zelf vindt ik dat ook erg impulsief Nekko. Zo moet je niet met je beesten willen omgaan toch :(.
 
De Waaierhand zei:
Waarom zou je ineens de padden willen weg laten? Je hebt ze net... :)
Ik bedoelde laat staan dat de padden ze opeten, laat dat feit weg. Kunnen garnaaltjes wel in de bak?

Ik ga de padden echt niet weg doen hoor. Ik heb de beestjes al 5 jaar.
 
Als je graag levend voer wil geven dan zijn garnalen een optie. Niet doen is dus mijn mening.
In de regel eten beesten alles wat ik hun bek past.
 
Oke. dan geen garnalen

'2. Is het houden van slakjes (zoals posthoornslakken/poelslakjes) en bijvoorbeeld vuurgarnaaltjes mogelijk bij deze 2 soorten dieren?

Poel/posthoornslakken raad ik zelfs aan. Wat garnalen betreft kunnen nagenoeg alle (Neo)Caridina soorten wel, daar deze tegen koudere temperaturen bestand zijn. In de meeste bakken heb ik ze zitten en ze kweken genoeg om een vaste populatie te vormen. '


Kan iemand mij vertellen waarom hij/zij Poel/posthoornslakken aanraadt?
 
Volgens mij maakt het niet uit wat we hier zeggen. Je begint zelf weer over vuurgarnalen of deze er bij zouden kunnen terwijl we al tientallen keren hebben gezegd om dat niet te doen...
 
Daar heeft Maarten wel een punt moet ik toegeven.
Ik snap het ook even niet want eerst lees ik dan geen garnalen en dan pas je de post aan en vraagt weer of garnalen kunnen bij de 2 genoemde dieren :stars:.
 
De genoemde slakken ruimen de bak deels op en puntslakken kunnen je bodem lekker los houden.
 
Oh nee dat was gewoon een stukje text wat ik las op een ander forum. (had het ook tussen vliegende coma's gedaan)
Er komen geen garnalen in.
Het stukje was meer bedoelt vanwege de slakjes.

'poel/posthoornslakken raad ik zelfs aan. Wat garnalen betreft kunnen nagenoeg alle (Neo)Caridina soorten wel, daar deze tegen koudere temperaturen bestand zijn. In de meeste bakken heb ik ze zitten en ze kweken genoeg om een vaste populatie te vormen. '


Las trouwens dat bombina's en vissen niet samen kunnen omdat de vissen de bombina's te veel stres zouden geven.
 
rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

rgBd6flyR0EhOq6qNGd7Wwn9V3dfbGCm.jpeg

Alle planten zijn mooi overeind gaat staan.
 
Bedoel je de japananse vuurbuik salamander?
 

Terug
Bovenaan