Baby visjes!


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hey iedereen ik wilde graag even delen dat ik baby visjes heb, een week geleden zag ik papa algeneter op wat eitjes zitten. Geduldig heb ik gewacht tot ik beweging zag, en tot mn verbazing viel mij op dat er gisteren een visje bij mn pompje zat!

Nou heb ik een panty over mn pompje gedaan, want de visjes zouden met gemak door het filter kunnen. Al is het water er niet beter op geworden. Ik zit er daarom aan te twijfelen om een stuk muggengaas te gebruiken voor mn filter. Ik twijfel nog omdat de gaatjes niet veel kleiner lijken dan de vissen zelf en ik wil ze echt niet elke keer uit het pompje moeten halen. ( Lijkt me niet oke dat ze daar in zouden zitten) ik weet ook niet hoe mn andere vissen reageren op de babys ik heb ze nog niet zien interacteren en ik ben bang dat als ze de baby vissen zien ze ze zouden willen opeten. Vooral mn grote Corydoras en mn grote algeneter

Het bootje waar papa nog in zit met hopelijk nog een stuk of 20 algen etertjes wil ik graag verplaatsen en op de plek waar het bootje staat komt een stuk driftwood te staan aangezien ze ook cellulose nodig hebben en het extra verstopgelegenheid bied alleen ben ik bang dat als ik de boot verplaats, de baby vissen rond gaan zwemmen en de volwassen vissen het als een feestmaal zullen zien. Ik ben vooral benieuwd hoeveel het er nou zijn, of mn andere vissen ze met rust laten, of mn muggengaas voldoende zou zijn, hoe snel ze groeien en met welke dingen ik nou goed doe aan het water en de filter.
Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • VID_20220918_041944(0).mp4
    7.5 MB
  • IMG_20220918_053420.jpg
    IMG_20220918_053420.jpg
    200.4 KB · Weergaven: 69
Oke goed om te horen! Heb er laatst 1 gekregen die het nog niet helemaal kan vinden met de rest van mn vissen, zij jaagt ze weg als ze te dicht bij komen. Kunnen verschillende algeneters ook kruizen? Heb 3 zwart met wit gestipte vrouwtjes. En 2 gele met rode ogen, waarvan 1 mannetje.
 
Ben dr al 7 tegengekomen šŸ˜
 

Bijlagen

  • IMG_20220919_043203.jpg
    IMG_20220919_043203.jpg
    672 KB · Weergaven: 70

Terug
Bovenaan