Aquatlantis volga 450 van amanda27


Mooi om te zien en de kleur van de Redbacks hier kwam pas ook na maanden pas goed door hoor.
 
Mooi om te zien en de kleur van de Redbacks hier kwam pas ook na maanden pas goed door hoor.
Ja weet, ze zijn natuurlijk ook nog niet volwassen. Maar groeien doen ze wel hard 🤣
 
Nog wat foto's. Vandaag weer een 50% waterwissel gedaan. Ik blijf nog steeds wat last van zweefvuil houden, vandaar een klein interne filter met filterwatten in de rechterhoek
 

Bijlagen

  • 20240505_183356.jpg
    20240505_183356.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 32
  • 20240505_181310.jpg
    20240505_181310.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 32
  • 20240505_181304.jpg
    20240505_181304.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 26
  • 20240505_181258.jpg
    20240505_181258.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 32
Hier ook aardig wat zweefvuil.. hoort erbij denk ik dan. Wellicht idd een klein pompje erbij hangen.. goed idee :)
 
Hier ook aardig wat zweefvuil.. hoort erbij denk ik dan. Wellicht idd een klein pompje erbij hangen.. goed idee :)
Ja kijken of het wat uithaalt😅. Denk dat ik er toch een 2e pomp bij aan moet sluiten
 
Misschien ligt het aan mij.....
Maar de indeling is wel erg open.
Dacht dat je bij maanvissen juist moest zorgen dat ze elkaar niet zo makkelijk konden zien.

Mvg Ronald
 
Misschien ligt het aan mij.....
Maar de indeling is wel erg open.
Dacht dat je bij maanvissen juist moest zorgen dat ze elkaar niet zo makkelijk konden zien.

Mvg Ronald
Komt omdat ik gesnoeid hebt, vooralsnog gaat het goed met de manen, zwemmen nog in een groep. Er zijn wel verstopplekken hoor, maar misschien vertekent dat op de foto
 
Wat hoge Zwaardplanten of Echino s zijn ook mooi. Ik heb ook hoge planten erin maar de Manen zwemmen eigenlijk altijd voor bij het glas en gebruiken de planten niet.
 
Wat hoge Zwaardplanten of Echino s zijn ook mooi. Ik heb ook hoge planten erin maar de Manen zwemmen eigenlijk altijd voor bij het glas en gebruiken de planten niet.
Ja dat is hier eigenlijk ook. De Krobia's maken wel veel gebruik van de stengelplanten en verstopplekken tussen het hout
 
Zojuist de eheim professionel 4+ 250 gekocht, die ga ik morgen erbij aansluiten. Hopen dat ik wat meer van het zweefvuil af kom 😊.
 
Zo jammer van de reflectie 🙈. Ik heb altijd gedacht dat dit een L128 was (ook zo gekocht), maar hij is niet zo blauw als mijn andere L128. Eigenlijk meer turquoise. Neemt niet weg dat de kleur prachtig is (vind ik zelf dan 😅)
 

Bijlagen

  • IMG-20240508-WA0006.jpg
    IMG-20240508-WA0006.jpg
    173.8 KB · Weergaven: 19
Zo, 1tje zonder reflectie. Hier zie je beide L128
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240508_195350_Gallery.jpg
    Screenshot_20240508_195350_Gallery.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 26
Staat er mooi bij Amanda, ook fraaie bewoners 👍.
 
Zojuist de 2e filter pomp aangesloten, de eheim experience 250. Kijken of dit wat gaat schelen met het zweefvuil. Anders kan het sowieso geen kwaad 😅
 
Zo jammer van de reflectie 🙈. Ik heb altijd gedacht dat dit een L128 was (ook zo gekocht), maar hij is niet zo blauw als mijn andere L128. Eigenlijk meer turquoise. Neemt niet weg dat de kleur prachtig is (vind ik zelf dan 😅)
Zeker wel een blue phantom hoor, maar idd een net iets andere kleur. Merk ik hier ook met beide blue's en greens; die laatste neigen soms zelfs meer naar geel dan groen. Blijven daarentegen wel prahctige vissen
 
Zeker wel een blue phantom hoor, maar idd een net iets andere kleur. Merk ik hier ook met beide blue's en greens; die laatste neigen soms zelfs meer naar geel dan groen. Blijven daarentegen wel prahctige vissen
Dat sowieso
 
Zojuist de eheim professionel 4+ 250 gekocht, die ga ik morgen erbij aansluiten. Hopen dat ik wat meer van het zweefvuil af kom 😊.
Zweefvuil kan 2 oorzaken hebben.

De stroming is te krachtig waardoor het vuil steeds blijft rondtollen in de bak. Het kan dan niet ergens gaan liggen, of naar de aanzuig.
De bacterie huishouding is nog niet volledig. Dat kan best 4 maanden duren. Dan wordt het vuil sneller afgebroken. Dus zweeft het ook niet meer.

Ik heb vanmorgen ook een link gepost in een ander topic. Maar ik vond het wel heel verhelderend (letterlijk)

 
Zweefvuil kan 2 oorzaken hebben.

De stroming is te krachtig waardoor het vuil steeds blijft rondtollen in de bak. Het kan dan niet ergens gaan liggen, of naar de aanzuig.
De bacterie huishouding is nog niet volledig. Dat kan best 4 maanden duren. Dan wordt het vuil sneller afgebroken. Dus zweeft het ook niet meer.

Ik heb vanmorgen ook een link gepost in een ander topic. Maar ik vond het wel heel verhelderend (letterlijk)

Thnx! Maar meer filtering, zeker met mijn bezetting, kan nooit geen kwaad. Ik zal het eens doornemen
 
Mooie foto Amanda en persoonlijk zou ik achterin wat hoge planten zetten zoals de Zwaardplant. Maar dat is aan jou natuurlijk.
 
Mooie foto Amanda en persoonlijk zou ik achterin wat hoge planten zetten zoals de Zwaardplant. Maar dat is aan jou natuurlijk.
Ja ga nog ff kijken, misschien dat ik er vallisneria in ga zetten
 
Ja ook een leuke plant maar Zwaardplanten vullen snel en zijn erg makkelijk. Maar de keuze is reuze;)
 

Terug
Bovenaan