Appelslak couveuse


hoe is het mogelijk, met al die trossen....
Jammer!
Houd je ons op de hoogte van de kraamafdeling?
 
Er hangen nu zelfs 10 trossen in de kap van het aquarium!
 
hmmm, pas maar op! Ik had een ware appelslakkenplaag, had geen bodem meer maar wel duizenden kleine appelslakjes. In het begin raak je ze nog wel kwijt, maar verkocht ze op een gegeven moment per 50 om er vanaf te komen. Letterlijk duizenden appelslakjes.....
 
Welke kleur hebben ze?
Had er vroeger ook een plaag van,honderden.

Ze moeten wel goed vochtig blijven ,he.
 
Aan de trossen hangen vochtdruppels en de trossen zijn licht roze.

Ik wacht gewoon 'geduldig' af.
 
toch spannend hoor, vind appelslakken zooooo superleuk, maar heb er zelf nog geen
 
de trossen veranderen op een gegeven moment van kleur,worden wat grauwer-grijziger. En dan komen de kleintjes eruit vallen.
 
Goldie83 zei:
de trossen veranderen op een gegeven moment van kleur,worden wat grauwer-grijziger. En dan komen de kleintjes eruit vallen.

Ochgerum..... doet me denken aan dat liedje van Tom Petty:

"I am freeeeeee faaaaaalling!" :D
 
Ik heb zojuist de couveuse leeggehaald. Voor de zekerheid even gecheckt. Het meerendeel van de trossen was leeg, maar van 1 twijfelde ik. Leek toch of er nog wat slakjes inzitten. Ik heb de tros in de bak, op het kapje van de filter gelegd. Nu maar weer afwachten. En hopen dat ze niet worden opgezogen door het filter.

En dan ook nog maar hopen dat de Sherrybarbelen er vanaf blijven. Die eten namelijk ook alle poelslakjes op.
 
Ik snap er werkelijk geen ene snars meer van. Ik heb al letterlijk tientallen trossen eitjes gehad, maar denk maar niet dat ik ook maar 1 baby heb! Ze hangen gewoon in de kap van het aquarium, temperatuur is 24/25 graden, vochtigheid is goed. Wat gaat hier fout.
 
Ook hier heb ik al vele trossen gehad en 1 of 2 zijn uitgekomen en de rest niet. Hangt ook af denk ik van de plaats waar de tros hangt.
Dit ivm de temperatuur en de luchtvochtigheid bij die trossen.
Je moet er denk ik dus ook wat geluk bij hebben waar ze de trossen neerleggen.
 
59jNW49lwR4TgXwc80EzMZm3Gl0YUAEA.jpeg


Hier zie je drie trossen hangen. In mijn ogen zijn ze vochtig genoeg.
 
Je gaat het niet geloven! Maar ik heb toch wel 1 heuse baby appelslak!! Gered uit de kaakjes van de Sherry barbelen, mag hij nu opgroeien in de garnalenbak. Daar zit hij sinds woensdag in en hij doet het goed. Eet mooi mee met het voer van de garnalen en beweegt op zijn best.

Helaas is vandaag ook 1 grote gele appelslak gestorven. Maar er hangen nog weet ik hoeveel trossen, dus wie weet krijg ik er nog wel 1 baby bij! ;-).
 
Ik denk dat je barbelen lekker gesnackt hebben, jammer dat je grote dood is gegaan,
 
Ja, maar je zou toch zeggen dat die nooit alle baby's op kunnen.. ze krijgen ook nog gewoon voer haha.

Ja, ik snap er eerlijk gezegd ook niet veel van. Gisteravond zag ik het afsluitklepje liggen en vanmorgen vond ik alleen het huisje terug. G��n idee waar de rest is gebleven, ligt nergens. Waarschijnlijk ook opgegeten?
 
denk het wel dan, er gebeuren soms vreemde dingen in onze bakken
 
Dat kan je wel stellen ja haha. Maar mede daardoor ook wel erg leuk en nooit saai ;-)
 

Terug
Bovenaan