Altispinosa man of vrouw?


Astrid

Active member
Lid geworden
3 oktober 2023
Berichten
29
Leeftijd
46
Goedemiddag,

Ik heb 2 Microgeophagus Altispinosa in mijn bak. De eerste week waren het dikke vrienden. Nu, bijna 2 weken later, jagen ze elkaar weg. De kleurrijkste joeg eerst de kleinste steeds weg, maar sinds gisteren doet die ook lelijk terug. De kleinste zit nu de hele tijd verscholen en komt nauwelijks te voorschijn.

In de winkel zeiden ze bij de aankoop dat het echt een mannetje en vrouwtje waren. Ze hadden met een paar collega's ernaar gekeken. En ik zie echt wel verschil met de grootste.

Maar op basis van gedrag ga ik nu twijfelen. Is het een vrouwtje dat met rust gelaten wilt worden? Of een mannetje dat nog duidelijke kenmerken moet krijgen? De vis is ongeveer 4,5 cm groot.

Man:
20231128_162702.jpg



Vrouw? Of jonge man?:
20231128_082825.jpg

20231128_162931.jpg
 
Het fenijn zit m in de staart:D

Twijfelachtig. De man is wel duidelijk, hoewel z’n staart nog niet de kenmerkende puntjes heeft. De vrouw twijfel ik over. Op foto 2 lijkt de rugvin toch te punten.

Sowieso is hij/zij slecht op kleur..

Ik ben geneigd er 2 mannen van te maken waarvan i.i.g. nummer 2 nog niet volgroeid,
 
De rugvin is afgerond. Ik heb net een duidelijkere foto kunnen maken:

20231128_184835.jpg
 
Is het dan met zekerheid te zeggen dat het een vrouw is?
 
😂
Dat is een duidelijk antwoord. Dankjewel!
Dan hoeft ze niet terug en moeten ze,zelf werken aan hun relatie 😂
 
die is duidelijk ronder idd.
Dit is overduidelijk een vrouw.
De eerste foto neig ik naar man te zeggen. Een iets meer rechtere aanzicht van de tip van de dorsaal zegt meer. Alhoewel, bij jonge mannen die nog als vrouwen eruit zien, is het bij de laatste foto wel dat die al op de goede kleur zit en als de dorsaal zo afgerond er nog bij staat dan verandert dat in de regel ook niet meer. Daarom zeg ik vrouw.
 

Terug
Bovenaan